Gå til innhold

Ukens nøtt 33 igjen

Anbefalte innlegg

TILTREDES ! Blir med på den !

Hilsen ova

til dag.

hvis du synest at du blir "utnyttet"på denne siden,bør du jo snarest si opp ditt abbonement,og heller begrave deg i "etter dine egne utsagn"egne oppslagsverk.

jeg anser dette foraet som en lærerik kilde,og absolutt ikke noe konkurranse verktøy.

jeg sender meget skjelden inn mine løsninger,men liker å få til selv den vanskeligste.også ved hjelp av andre.

Fortsetter under...

Gjest bente og iver

hei Jens, jeg er enig med deg når det gjelder gi og få hjelp.Disse "kryptene" synes jeg mange ganger er verre enn oppgavene, og på denne måten blir det bare en indre kjerne som gir og mottar hjelp. Men hvem sier at vi andre må gjøre det samme, det er jo opp til de glupe om de vil svare eller ikke, ingen sier at de må.

hei samtlige!

På denne siden er det fritt fram for både å få, og å gi hjelp.

Hvis noen ikke vil, eller ikke ønsker å gi,- så er det ingen av oss får gjort noe med det, og jeg synes ikke vi skal surve noe særlig av den grunn.

Jeg tror ikke det går an å lage mer eller mindre snirklete regler for hvordan vi hjelper hverandre, eller lar være å hjelpe hverandre.

Felles for de fleste av oss, er vel at vi koser oss som problemløsere (når vi greier problemene), eller vi fortviles når vi kjører oss fast eller misser.

Det er en egen fryd når problemordet dukker opp på side 318, eller når en høyere kryssordgud åpenbarer det for oss i drømme, eller under dusjen. Men,- det er også en fryd når en velvillig sjel gir oss et hint, eller et ord, slik at hele øvre høyre ramler på plass! Den samme fryden føler vi når vår lille drahjelp til andre utløser et "Jaaaa! Der var'n. Takk!" eller noe lignende.

Det jeg liker dårlig, som jeg har gitt uttrykk for et par ganger, er når skikkelige nøtter brettes ut på nettet. (slik som forrige Knuser). Her var det ikke snakk om hint eller drahjelp, men en sann hærskare av loddretter og vannretter som ble den skjære avskrift for det ganske land.

Hvis vi bruker litt sunt folkevett, kan vi ha mye glede av hverandre og vår felles interresse på denne siden. Vi trives her, ellers hadde vi meldt oss ut.

Bente og Iver.

til dag.

hvis du synest at du blir "utnyttet"på denne siden,bør du jo snarest si opp ditt abbonement,og heller begrave deg i "etter dine egne utsagn"egne oppslagsverk.

jeg anser dette foraet som en lærerik kilde,og absolutt ikke noe konkurranse verktøy.

jeg sender meget skjelden inn mine løsninger,men liker å få til selv den vanskeligste.også ved hjelp av andre.

Sigrun og alle andre.

Det er lov å ha meninger (gjerne sterke) som dine Sigrun.Jeg kom med et forslag som de fleste ikke likte.Derfor har jeg trukket det tilbake og spiller fortsatt med åpne kort.Jeg tror jeg er en av de mere aktive på denne siden og deler gjerne ut hint eller ord med andre hvis jeg skulle ha det.La den hyggelige tonen være rådende ?

Dag.

Gjest blåmann

Hei Dag og dere andre,

Let the good times roll....

Siden jeg er ny her (kom over diskusjonssiden for et par-tre uker siden), så vil jeg ikke si annet enn at jeg synes den er morsom, og et utmerket forum for læring og meningsutveksling.

Har ennå ikke meldt meg inn i NKL - men regner med å gjøre det etter hvert. Det jeg savner med kryssordbøker, er at de når man slår opp på et ord, så finner man sjelden en komplett liste over alle alternativene. Hvis NKL tar mål av seg å bli mest mulig komplett, vil det bli et utmerket hjelpemiddel til å løse vanskelige kryssordoppgaver. En annen ting jeg savner i kryssordbøkene, er primærkilden (eller ordboks-kilden) som ordene hentes fra. Vet ikke om dette legges inn i NKL - hvis ikke, vil jeg trolig foreslå at det gjøres (kanskje tips-siden er rette stedet). Poenget med kildereferanse er at man da lettere kan eliminere eventulle feil eller mindre kurante ord.

(Dette siste var en kommentar til det å legge "løsningsordene" inn i NKL - det er jo en del av prosessen med å komplettere databasen. Selv om ordene finnes i NKL, er det jo likevel en utfordring å pusle sammen en løsning.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...