Gå til innhold

Hjemmet kryss 4

Anbefalte innlegg

Gjest punky
Skrevet

Har kikket gjennom bladet flere ganger for å finne løsningene på Nøtta, Knuser`n og Eksperten, men finner de ikke. Er det bare hos meg de mangler ellerSynes det er morsomt å se om " kjentfolk" har vunnet og samtidig sjekke svarene mine

Fortsetter under...

Gjest Skjye
Skrevet

Hei, Punky.

Som du ved selvsyn konstaterer, finnes ikke disse etterlyste fasiter til de "vanskelige" oppgaver (som sedvanemessig skulle vært å finne) fra Hjemmet Kryss nr. 1/09 i Hjemmet Kryss nr. 4/09 (vinnerlister fra nr. 13/08 er imidlertid programmessig å finne på side 31.

Jeg kan i dag opplyse at disse fasiter til nr. 1/09 (sammen med vinnerlisterlister til nr. 1/09) befinner seg i nr. 5/09 som legges ut til ordinært butikksalg førstkommende mandag, og at fasiter/vinnerlister således synes å være en smule mer koordinerte enn hva tidligere har vært tilfelle (hvilket vel i og for seg må kunne betraktes som et ryddig pluss, såfremt denne trend konsekvent videreføres).

Der er ellers i de seneste utgaver av Hjemmet Kryss funnet rikelig plass til hva man har kalt "bonusoppgaver" med tilhørende fasiter - om der overhodet eksisterer oppegående kjøpere av Hjemmet Kryss som har etterlyst denslags har ikke jeg den fjerneste anelse om; denne "bonus" må vel i tilfelle dreie seg om en slags ekstragevinst enkelte halvkryssordtullinger måtte bibringes ved i et øyeblikks kryssordforvirring å ha anskaffet denne publikasjon.

De seneste Hjemmet Kryss-utgivelsers diverse oppgavefeil, sjusk og mangler er ellers delvis tidligere kommentert i dette Forum.

Jeg setter dette på spissen ved å referere hva Hjemmet Kryss-redaktør Kjetil Johnsen under vignetten "nulltoleranse" uttalte til avisen Dagens Næringsliv i april 2009:

"- Vi tåler ikke slurv, sier kryssordredaktør Kjetil Johnsen i Egmont Serieforlaget.

- Er du kryssordforfatter hos oss, kan vi kanskje akseptere én feil i året. Blir det noe særlig mer, begynner vi å stille strenge spørsmål. Hvis løseren opplever en feil i bladet, ødelegger det opplevelsen av hele bladet, som de gjerne har et veldig sterkt eierforhold til, sier Johnsen."

For min del vil jeg si at egne opplevelser ved beskuen av de siste utgaver av Hjemmet Kryss ikke har vært spesielt gode med tanke på redaktør Kjetil Johnsens hentydninger om at dette liksom skulle kunne være "mitt" kryssordblad hvor jeg kunne føle meg hjemme og endog måtte ha "eierforhold" til; jeg har tvertimot følt meg særdeles kryssordmessig hjemløs og trist til mote ved hvert eneste nye blad jeg har åpnet (såfremt jeg har kunnet; det forrige nr. 4 var to uker forsinket i butikkene i det distrikt jeg bebor, og merkverdig nok heller ikke mulig å abonnere på).

Mvh Skjye.

Gjest punky
Skrevet

Hei Skjye, ser ikke svaret ditt før nå. Sjekket innlegget mitt titt og ofte, men siden det ikke var noen respons, sluttet jeg. Det var jo ikke så viktig egentlig, var bare nysgjerrig. Jeg har i alle fall ikke vunnet noe. Liker å sjekke svar, om jeg har skrevet feil løsning og så notere nye løsningsbok. Derfor er margene i kr,ordbøkene fullskrevet. Ha en god kveld, selv skal jeg for første gang prøve dagbladet`s kryssord, har aldri kjøpt avisa før

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...