Gå til innhold

noe å bryne seg på nr 18

Anbefalte innlegg

Gjest inghild
Skrevet

er det noen som kan tipse meg plages med dette kryssordet.

mangler første bokstav i komponist like under bilde.finner heller ikke ut hvilken fugl det er midt på kryssordet til venstre.og fure ca midt på kryssordet håper det er noen som har funnet det

Fortsetter under...

Skrevet

2 første bokstavene i fure= kjemisk symbol for Krom

fugl: skjære+vadefugl

komponist starter på samme bokstav som løsningsordet for tørr.

Lykke til!

Gjest Kari S
Skrevet

Fugl,8 bokst.Hva blir da HYGGE, hvis 4.bokst. i fugl blir Æ? Kari S.

Skrevet

Dette fuglenavnet er sammensatt av to andre fuglenavn.Velg et anna ord for skjære. Kos deg med eller uten godteri i helga. Jeg er ikke helt enig med skrivemåten av denne hyggen, men, men.

Gjest Egon
Skrevet

NRO gir dekning for for skrivemåten av "hyggen" Egon

Gjest Kari S
Skrevet

Hei Liv og Egon, takk for hjelp.Fuglen er grei, men hvis første del av ordet er som jeg tror, har våre tamme ekorn spist opp restene fra jul, eller kanskje den første bokstaven er den samme som du Liv har foreslått tidligere?NRO tilgang har jeg ikke. Må se å komme meg ut i det flotte vår- været.Sort og hvit fluesnapper er kommet, og krangler med blåmeisen om husværet, blåmeisen har jo vært her i hele vinter,og fant kassa først, men må som regel gi seg for fluesnapperen.Vårlig hilsen Kari S.

Annonse

Gjest Inge Asbjørn Haugen
Skrevet

NRO gir dekning for for skrivemåten av "hyggen" Egon

Sitat: "NRO gir dekning for for skrivemåten av "hyggen" Egon"

Eg kan ikkje finne dette:

Hyttekos er greitt nok, men eg kan framleis ikkje finne noko som heiter SKJYRAND ?

Er eg heilt inn i tåka eller........???

Gjest Tanja
Skrevet

Hei!

Jeg finner skjyrand hos DD---------en fugl,mener det er det samme som kvinand,men har ikke funnet det i noen andre bøker.fant det på google også,fra ornitologisk artikkel på engelsk,jeg leste ikke hele artikkelenHar funnet denne fuglen med forskjellige vokaler,men ikke med Y--------bare hos DD.

mvh Tanja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...