Gjest teie Skrevet 10. april 2009 Skrevet 10. april 2009 Hei. Denne gang har jeg et spørsmål jeg gjerne skulle ha svar på, men som ikke har med kryssord å gjøre. Har søkt "overalt" uten å finne svaret. Men siden det er så mange der ute som synes å kunne søke seg fram til svar på alt, håper jeg på litt hjelp. Spørsmålet er : Hvor høy var Charlie Chaplin ? Hvor og hvordan skal jeg finne det ? Venter spent om noen kan hjelpe meg ! mvh teie
Gjest Solveig Skrevet 10. april 2009 Skrevet 10. april 2009 Hei. Har sendt en mail. Kanskje den kan hjelpe deg. Har du sjekket bøkene inne på Google Books? Jeg synes det hadde vært rimelig og skrive hvor lang Leif Juster var i en biografi om ham ettersom han var kjent for og være høy. Lavheten til Chaplin var et karaktertrekk ved hans komiske ego, og han brukte det sikkert for det det var verdt. Ikke vet jeg.
Gjest teie Skrevet 10. april 2009 Skrevet 10. april 2009 Hei Solveig ! Tusen takk skal du ha. Du er en knupp ! Fortsatt god påske ! Hilsen teie
Gjest Anonym hjelper Skrevet 11. april 2009 Skrevet 11. april 2009 Hei. Denne gang har jeg et spørsmål jeg gjerne skulle ha svar på, men som ikke har med kryssord å gjøre. Har søkt "overalt" uten å finne svaret. Men siden det er så mange der ute som synes å kunne søke seg fram til svar på alt, håper jeg på litt hjelp. Spørsmålet er : Hvor høy var Charlie Chaplin ? Hvor og hvordan skal jeg finne det ? Venter spent om noen kan hjelpe meg ! mvh teie Med bare ørlite eksperimentering kommer man ofte langt på Internett: Jeg prøvde ett eneste søk; --- "charlie chaplin" AND "his height was" ---, og dermed rullet det inn en fin rekke med treff som på et øyeblikk gav svaret.
Gjest Sven Skrevet 11. april 2009 Skrevet 11. april 2009 Men det enkleste er vel å gå inn på www.imdb.com; der får du oppgitt kroppshøyde på nesten hvem det måtte være...
Gjest bente Skrevet 11. april 2009 Skrevet 11. april 2009 http://www.imdb.com/name/nm0000122/bio Her står det at han var 1,65 m bente Innlegg redigert. (04-11-09 11:29)
Gjest teie Skrevet 11. april 2009 Skrevet 11. april 2009 Tusen takk til anonym hjelper, Sven og Bente for gode søketips. Med hilsen teie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå