Gå til innhold

mesterkryss 15

Anbefalte innlegg

Gjest randi
Skrevet

Lurer på om noen kan bekrefte et par bokstaver i FOREGÅR I OSLO.Jeg aner ikke hvor jeg skal lete,men lurer på om andre bokstav er lik fjerde i AMINOSYRE,og om den fjerde er lik første i KEISER?hadde blitt glad om jeg kom videre.

Mvh Randi

Fortsetter under...

Gjest Skjye
Skrevet

Hei, Randi.

Du har riktige bokstaver.

Ordrett bekreftelse til løsningsordet finnes i Snorre Evensbergets Litterært leksikon.

Mvh Skjye.

Skrevet

Lurer på om noen kan bekrefte et par bokstaver i FOREGÅR I OSLO.Jeg aner ikke hvor jeg skal lete,men lurer på om andre bokstav er lik fjerde i AMINOSYRE,og om den fjerde er lik første i KEISER?hadde blitt glad om jeg kom videre.

Mvh Randi

Siden her erfaringsmessig vil komme anmodninger om alternative kilder til denne kombinasjon, vil jeg (i lys av det faktum at Teigland til tider belegger sine kombinasjoner med nettopp LL som kilde) komme eventuelle slike anmodninger i forkjøpet ved å anbefale følgende løsningsprosedyre:

1. Anskaff Litterært leksikon.

2. Let i oppslagsordene i Litterært leksikon på samme måte som man i Tanums med tilsvarende bokstaver ville gjøre.

Mvh Skjye.

Skrevet

Hei Skjye!

Godt med bekreftelse og god veiledning.Akkurat nå skulle jeg gjerne hatt det leksikonet,men det har jeg dessverre ikke.Får prøve tenke ut noe lurt,hva nå det blir!Fortsatt god påske,forresten.Mvh Randi

Gjest pe-inge
Skrevet

Mvh Randi

Hei!

Jeg "snublet" over svaret i SNL, med tilstrekkelig bekreftelse.

Den som leter finner. Lykke til

Mvh. pe-inge

Skrevet

Hei!

Ja,her er det om å gjøre å bruke de hjelpemidler man har når man ikke har de "rette".For meg var det først og fremst bokstavbekreftelsen som hjalp meg videre og i mål,og når man får et sånt "dytt" som gjør at man kan fortsette letingen,er det en spennende utfordring som her ble kronet med hell.Da er det kjekt med et forum og gode hjelpere,det er sikkert!!

Mvh Randi

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...