Gå til innhold

Premiereduksjon

Anbefalte innlegg

Gjest Sølvi
Skrevet

Skal si Hjemmet har spart inn på premiene. Enkelte oppgaver er redusert med 67 %. Bare en premie pr. oppgave.

Fortsetter under...

Skrevet

HEI

Dette har jeg ogå registrert. Riktignok økes premien på på Nøtta og Mesteren til 750 kroner og de øvrige med en hundrelapp men bare en vinner pr. oppgave. Det må stå dårlig til økonomien i Hjemmet, de sparer jo bare noen få tusenlapper. Smålig synes nå jeg. Egon

Skrevet

Jeg har sluttet å abonnere på Allers siden de har premier som for meg virker både smålige og uinteressante (uten nøtta da). Hovedgrunnen til at jeg holder Hjemmet , er de to vanskeligste kryssordene. En av motivasjonene for å holde på er jo premiene. I løpet av flere år har jeg vunnet 500 en gang,og det var som tredjemann.Selv om de har øket premien litt,er jo sjansen for å vinne enda mindre med bare en premie.Uff, hvor skal jeg nå abonnere ?

Skrevet

Premiene kan diskuteres.-Hørte på radioen i morges at kryssordinteressen var stor og at det ikke har vært solgt flere oppslagsverk enn på lenge.-Jeg har vært så "uheldig" og vunnet i noen oppgaver og fått tilsendt skrapelodd som koster mere enn det "skrapingen" gir i avkasting.-Dette er igjen et spørsmål som ikke har noe svar fra oss som står utenfor de enkelte bedriftene.Vet bare at mange kjemper for sine arbeidsplasser.-La påskestemningen senke seg over det norske folk og løs de oppgavene dere har lyst til.-GOD PÅSKE til alle kryssordløsere.

Skrevet

Tror nok at Allers har måtte ta "til vettet" for lenge siden Elna når det gjelder premier.

Har reagert på at Hjemmet kun gir pengepremier i ukebladet. Det har jo vært råflott i mine øyne.

Var skuffet da Allers fra nyttår reduserte sine premier ytterligere, men ser jo nå at det gjelder det samme for Hjemmet.

Uansett, jeg løser kryssordene med samme glede som tidligere, men krysser kun av for dem jeg har noe interesse av premien.

Ikke la oss gjøre løsingen til noe så komplisert/matrealistisk som hva kan jeg få i gevinst. Tror de fleste av oss har det vi trenger. GLEDEN er vel å løse?

Og så kan man jo se til VBK og Allers sine magasiner, de er sponset alle som en, og det er vel ikke det minste rart. Ingen redaksjon kan evne å gi ut så mange premier i rene penger. Hjemmet har så langt tatt av salget, det kan de mest sannsynlig ikke gjøre lenger.

Da er det smålig av oss løsere å klage over at premiene går ned. Tenk på den bølgedalen verden er nede i. Vil tro at den gjelder ukepressen også.

Ha en trivelig påskehelg m/kryssord, men uten de store gevinstene!

Nina

Gjest Aspen
Skrevet

Hei!

Ikke så rart at vi blir "materialistiske". Se bare på statskanalen i beste

sendetid med lotto og diverse. Synes jeg aner enkelte mellomfornøyde

stemmer når en ikke oppnår en million. Og det verste av alt, - denne

mentaliteten at "the winner takes it all"!

Aspen

Annonse

Gjest Tullemor
Skrevet

Jeg er så enig med nina og andre at det er bare tull å klage over en stor premiereduksjon.Vi har jo først og fremst gleden av å løse!! Selv har jeg aldri vunnet noe som helst de gangene jeg har giddet å sende inn.Klart Hjemmet må vurdere selv hva de vil belønne trofaste løsere med.Hadde jeg vunnet , så hadde jeg vært storfornøyd med et enkelt skrapelodd.Det viktigste er jo å beholde arbeidsplassene i bladet. At det hver uke er minst ti oppgaver med identiske løsningsord og samme enkle vanskegrad bør ikke reduseres for å spare. Nei , når man tenker på hvordan mange som lider over alt i verden,så syns jeg egentlig at Hjemmet kunne kutte ut alle slags premier og heller trekke ut tre vinnere som får bilde og ros i bladet.Og de må gjerne sette opp prisen for abonnement til det dobbelte. PS.Lurer faktisk på hvor mange millioner Hjemmet gikk med overskudd i fjor...

God påske fra Tullemor.

Innlegg redigert. (04-09-09 11:36)

Skrevet

Ble nok litt for ivrig i går uten å tenke på at ikke alle vet hvordan ståa er forskjellige steder.

Skal derfor foklare mitt engasjement litt bedre.

Min svigersønns fetter er blitt arbeidsledig som følge av finanskrisen verden er inne i. Dessverre var det for ham som for så mange andre arbeidere i Spania, han hadde bare deler av lønnen på kontrakt.

Han har kone og et barn på 15 mnd å forsørge. For noen år siden kjøpte de seg en liten leilighet m/ ett soverom. For 2 uker siden måtte de gå den tunge veien til banken og levere fra seg leiligheten og flytte inn på et rom hos søsteren.

Hvorfor? Jo, han får utbetalt 60€ i mnd i arbeidsledighetstrygd. Det er i underkant av kr. 500,-.

Og så sitter vi i trygge Norge og klager på kryssordgevinstene.

Beklager, men det ble bare helt feilt for meg.

Nina

Innlegg redigert. (04-09-09 23:27)

Gjest Tullemor
Skrevet

Mener nina alvorlig talt at man ikke har lov til å klage på f.eks. en meget sterk reduksjon av premiene fordi bl.a. en fjern slektning av henne lever på et minimum p.g.a. arbeidsløshet ??? Derved har vi ikke lov til å ytre noe negativt så fremt noen i verden har det dårligere enn oss. Knebling av ytringsfriheten kaller nå jeg det.

Skrevet

Nei, Nina mener ikke at man ikke kan klage på premiene fordi en fjern slektning lever på et minimum.

Men, det er ikke bare i Spania at det er ille, vil tro at det er verre andre plasser. Dette var ment som et eks. til mitt innlegg. Intet annet.

Og, det var godt du svarte Tullemor for jeg mente å lese et snev av ironi i ditt første innlegg men var ikke sikker. Det er jeg nå.

Knebling av ytringsfriheten blir det vel heller ikke. Heller SOLIDARITET med dem som ikke har det like godt som en nordmann!

Med så mye nød og elendighet så blir det veldig feil å sitte i trygge Norge og klage over noe så dumt som at premiene er redusert, eller at det blir færre vinnere pr. oppgave.

Dersom du ønsker å vite hvor mange mill. Hjemmet hadde i overskudd i fjor så er det jo bare å gå inn på Brønnøysundregistrene. Da vil du få svar.

Nina

Gjest Sølvi
Skrevet

Uff,dette minner om de som får dårlig samvittighet når de spiser julemiddagen i solidaritet med verdens fattige.Syns det er tullete med slike argumentasjoner.Jeg syns rett og slett Hjemmet har spart inn for mye på premiene.Skulle de kutte,kunne de ha redusert alle de 10-12 lette oppgavene der det er de samme løsningsordene som går igjen og igjen og igjen.Den gangen ukebladene kostet 1 kr var førstepremie 100 kr.Det vil si

4200 kr etter dagens bladpris. Rett nok var antall oppgaver færre,men likevel.

Skrevet

Sølvi

Jeg sier meg enig med deg.

Trodde faktisk at "Hjemmet" solgte så godt at de hadde råd til å belønne

3 av oss for hver oppgave. Er ikke dette bladet landets største når det gjelder kryssord ?

Det er spennende og interessant å være kryssordløser, som dere vet, og stimulerende for de små grå. Jeg trives veldig bra med Nøtt og Mester.

Jeg har vunnet premie noen ganger, og det er meget motiverende, synes jeg, men jeg kan ikke huske at jeg har vært øverst på vinnerlista.

Fortsetter denne trenden, bli det visst lite med den stimulansen.

Gjest Solveig
Skrevet

Jeg er enig med Tullemor. Det er mulig og ha to tanker i hodet samtidig. Selv om man synes det er totalt uakseptabelt at 1 milliard mennesker lever på under 1 $ om dagen, går det samtidig an og klage på premiene i kryssord.

Skulle vært artig og vite hvor mange som ville fortsette og kjøpe Hjemmet dersom kryssordet ble borte.... (Jeg mener at de ville forsvinne som dugg for solen).....Slik jeg forstår det er kryssordet selve bærebjelken i ukebladene, og mange av kundene deres verdsetter kanskje kryssordet mest, derfor har redaksjonene selv alt og tjene på satse på kryssordene.

I en tid med mye overfladiskhet og lettvinte løsninger synes jeg det er samfunnsvennlig og flott at folk kan løse hele kryssord.

(Måtte bare få det ut).

Annonse

Skrevet

Måtte bare "kaste meg på bølgen" etter det siste innlegget til Solveig.Jeg må innrømme at jeg nok "hiver" meg over kryssordene før jeg leser i bladet.(Av og til blir det overflatisk lesing også,tror jeg at jeg kan si.)

Det er klart det er motiverende at man vet det er muligheter for å vinne,selvom de mulighetene er små.Når det nå blir 1 som vinner istedenfor 3,blir kanskje litt av motivasjonen borte for en del,for mulighetene skrumper betydelig inn,selvfølgelig.

Kryssord er jo både artig og utfordrende for de "grå",og blir det gevinst er det jo kjekt og motiverende,syns nå jeg,selvom verden hverken blir bedre eller verre av dette.

Men sett i et større perspektiv blir vel dette bare "peanuts",uansett,så man blir vel å fortsette som før,antar jeg.

Ha en fortsatt god påske!

Mvh Randi

Skrevet

Jeg abonnerer på Hjemmet kun for kryssordene, blir de borte er jeg ikke interessert lenger.

Forøvrig er jeg helt enig med Sølvi, jeg synes også en del av de aller

letteste oppgavene kan sløyfes.

Fortsatt god påske, nå er solen og våren kommet til Oslo:)

Gjest pe-inge
Skrevet

Skal si Hjemmet har spart inn på premiene. Enkelte oppgaver er redusert med 67 %. Bare en premie pr. oppgave.

Hei !

En skal ikke la seg opphisse av bagateller, for det er jo det det er,men det

er vel en liten spiller i de fleste av oss. En liten oppmuntring for intense

spekulasjoner i sene kveldstimer er tross alt hyggelig å få. Noe overskudd

eller rimelig timebetaling kan en likevel neppe regne med for denne trivelige

beskjeftigelsen.

Det er likevel irriterende med denne smålige holdningen overfor trofaste

kryssordløsere, så tanken om en liten "streik" har streifet meg.

Det er i alle fall ett abbonnement som ligger tynt an for tiden.

Etter nærmere ettertanke blir det vel kanskje til at jeg fortsetter som før, så fortsatt god påske.

Mvh pe-inge

Innlegg redigert. (04-12-09 08:46)

Skrevet

Kolleger.

Enig med flere! Her er det selvsagt mye som er relativt. Det spørs hva vi sammenlikner med, og ønsker å oppnå. Og vi har vel litt forskjellige interesser. Men mye er vi enige om. Kanskje ville det vært lettere å akseptere om HJEMMET holdt fast på 3 premier - men redusert til 300 eller 400 kroner ? Vi løser ikke kryssord primært for pengenes skyld ? Nei, selvsagt ikke. Men likevel - pengepremiene betyr noe for oss alle. Vi kan sette pris på å bli trukket ut - for ærens skyld. Og det betyr vel noe for mange. Men nokså mange ( alle ? ) , vil jeg påstå, sender inn p.g.a. "3 vinnere får kr 500". Abonnementet mitt også ligger tynnere an nå. Sjansen for å bli den ene vinneren, må hver enkelt rekne som minimal. Er årsaken økonomisk nedgang i HJEMMET ? Inntil videre må vi anta det. Vi vet ikke hvor mange som kjøper/ab. på HJEMMET grunnet kryssordene. Men alt i alt kan bladet lett tape på nyordningen. Streik ? I alle fall håper jeg at red. merker seg innleggene våre. Og reaksjoner som kommer på annen måte. Foreløpig løser vi som før. Vh me

Gjest Sigurd
Skrevet

Hei!

Det må etter min mening være mye bedre med tre premier a 250 kr enn

en premie a 750 kr. Da blir vinnersjansene større, og det synes jeg er

viktigere enn premienes størrelse.

Vh Sigurd

Skrevet

Nå er det minst ti oppgaver hver uke av letteste vanskegrad. Jeg gidder svært sjelden å løse disse siden det er de samme løsningsordene som går igjen for det meste.Det er greit at det skal finnes kategorier for alle,men hvis man først skal spare inn,så er det vel bedre å redusere antall lette oppgaver til halvparten. Som noen skriver her,den gangen ukebladene kostet 1 kr var førstepremien 100 kroner . Det tilsvarer 4200 kr etter dagens bladpris. Da blir det "knøttete" med 250 . Den oppgaven Hjemmet spanderer mest i premier på er Førstehjelp der alle løsningsordene står ved siden av....Det sier jo mye om bladets innstilling. Det blir ikke noen fornying av abonnementet til våren.Det blir som med Allers, kjøper et eksemplar til jul og til påske. For hovedgrunnen til å abonnere for mitt vedkommende er jo kryssordene. Leser lite i bladet ellers.

Gjest margot
Skrevet

jeg leste akkurat på E24.no at nordmenn kjøper kryssord- og sudokublader for 80 millioner i året.

Skrevet

Jeg sendte en melding til Hjemmet der jeg klaget på reduksjonen i antall premier med forslag om heller å redusere litt på de 12 lette oppgavene.Fikk svar tilbake fra Kari B at de syns fremdeles premiene er bra og at antall premier stadig er til vurdering. Hva enn dette siste betyr...kanskje en ny reduksjon ? Håper noen andre også sender en email til Hjemmet, ellers tror de at alle er såre fornøyde.

Skrevet

JAA +++

Støttes. Send melding til HJEMMET folkens !!

Jeg tror de fleste av oss fortsatt ønsker 3 premier. Må HJEMMET redusere premiesatsen p.g.a. økonomien , er det bedre med 3 enn med 1 !!

Med bare 1 premie, rekner jeg med at med min nokså skrale vinnerlykke, blir det leeeeenge til neste gang. Selv om pengene ikke er det viktigste. er det moro å bli trukket ut...

om

Skrevet

Du kunne ha vært interessant å høre om noen har ringt/sendt melding til Hjemmet og hva de eventuelt har svart tilbake.

Skrevet

JAA

Jo, jeg sendte noen vurderinger til HJEMMET for godt og vel en uke siden.

Men ingen reaksjon. Enten forholder de seg prisippielt taus om saken, eller så var mine tanker uten verdi. Likevel tror jeg de inneholdt synspunkter som mange har - etter å ha hørt meg litt for om dette. Noen applaus til forandringen har ikke jeg hørt ekkoet av. Noen gulrot har de ikke hengt ut av vinduet. Skrantende økonomi kanskje - eller uværsskyer over åskanten ?

Vi løser vel kryssord trøstig videre..... Vi har jo ikke hobbyen som en finansiell geskjeft. Men mange navn faller bort - og jeg kommer til å savne dere.

om

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...