Gjest Elna Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 Jeg har kastet meg over mesterkryss igjen etter lengre "ferie". Og nå trenger jeg litt hjelp i øverste høyre hjørne. Finner jeg hærfører her i NKL og hvor bør jeg søke for å finne de fra 1500-tallet ? Dessuten, er det tre like vokaler i ensporethet ? Takker for svar.
Gjest om Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 Elna, er du ikke litt tidlig ute nå ? Nr. 13 med 6. april som frist for innsendelse ? Dvs. om ca 2 uker. Kanskje du burde jobbe videre på egen hånd. Kanskje du vil greie det selv ? Hvis ikke, kan du spørre oss - men på et senere tidspunkt. Prøv selv enda en ukes tid. Vh om.
Gjest Elna Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 Javel,er det blitt frist her nå mens jeg har vært borte ?
Gjest Nann Skrevet 24. mars 2009 Skrevet 24. mars 2009 Det irriterer meg voldsomt at personer som OM skal prøve å sette dagsorden her på dette forum. La folk få spørre når de vil og om hva de vil. Hvis det ikke passer enkelte å svare eller å lese,ja så får de bare la være å slå opp denne siden.Enkelte av oss som abonnerer har holdt på siden torsdag og når man så etter 4-5 dager ikke får lov til å stille et par små spørsmål om hjelp,da blir jeg irritert. Slutt med det tøyset å leke pekefinger-politi.
Gjest Elna Skrevet 25. mars 2009 Skrevet 25. mars 2009 Huffda. Er det noen som kan gi meg en pekepinn/"pekefinger" for å løse litt på mine overnevnte problemer ....? Nå har jeg søkt og søkt og prøvd alle kombinasjoner unntatt de rette ser det ut for.
Gjest om Skrevet 25. mars 2009 Skrevet 25. mars 2009 Det irriterer meg voldsomt at personer som OM skal prøve å sette dagsorden her på dette forum. La folk få spørre når de vil og om hva de vil. Hvis det ikke passer enkelte å svare eller å lese,ja så får de bare la være å slå opp denne siden.Enkelte av oss som abonnerer har holdt på siden torsdag og når man så etter 4-5 dager ikke får lov til å stille et par små spørsmål om hjelp,da blir jeg irritert. Slutt med det tøyset å leke pekefinger-politi. Nann. Det er stor interesse for politivirksomhet i dette forumet - som vil sette begrensninger på innlegg, med og uten pekefingrer. Nå er vi jammen to. Det er bra økning på så kort tid. om.
Gjest Nann Skrevet 25. mars 2009 Skrevet 25. mars 2009 Til om: Skjønner at du liker å sette deg på din høye hest å kverulere. Til Elna : Ikke tro du får noe hjelp fra verken om eller hans likesinnede.De er her kun for å krangle og vise at de så visst ikke skal hjelpe noen.Og jeg skulle så gjerne ha hjulpet deg hvis jeg hadde løst oppgaven.Men det er bare en skjelden gang at jeg har TID og lyst til å gå løs på Mesteren.Jeg holder meg til Ukens nøtt og de lettere "barnekryssordene". Lykke til med om & co.
Gjest Aksel Skrevet 25. mars 2009 Skrevet 25. mars 2009 Jeg har kastet meg over mesterkryss igjen etter lengre "ferie". Og nå trenger jeg litt hjelp i øverste høyre hjørne. Finner jeg hærfører her i NKL og hvor bør jeg søke for å finne de fra 1500-tallet ? Dessuten, er det tre like vokaler i ensporethet ? Takker for svar. Hei Elna! Apropos din start av dette emnet forleden: "Hærfører": Lar seg enkelt søke opp i NKL så vel som svarord som spørreord. "De er fra 1500-tallet": Kilden er Ordnett. "Ensporethet": Tampen brenner! Lykke til! Vh Aksel
Gjest Elna Skrevet 26. mars 2009 Skrevet 26. mars 2009 Takker Aksel for hjelpen.Nå har jeg noe mer å bygge på.
Gjest Gøril Skrevet 26. mars 2009 Skrevet 26. mars 2009 Elna, er du ikke litt tidlig ute nå ? Nr. 13 med 6. april som frist for innsendelse ? Dvs. om ca 2 uker. Kanskje du burde jobbe videre på egen hånd. Kanskje du vil greie det selv ? Hvis ikke, kan du spørre oss - men på et senere tidspunkt. Prøv selv enda en ukes tid. Vh om. Stemmer det at det er innsendingsfrist den 6. april på Hjemmet nr 13? Det står faktisk innsendingsfrist 6. april på nr 12..Er det meg eller Hjemmet det går i surr for? Gøril
Gjest bente Skrevet 27. mars 2009 Skrevet 27. mars 2009 Huffda. Er det noen som kan gi meg en pekepinn/"pekefinger" for å løse litt på mine overnevnte problemer ....? Nå har jeg søkt og søkt og prøvd alle kombinasjoner unntatt de rette ser det ut for. Det er riktig at det er samme innsendingsfrist for nr.12 og 13. Har kanskje noe med påsken å gjøre ? bente
Gjest Skjye Skrevet 28. mars 2009 Skrevet 28. mars 2009 Stemmer det at det er innsendingsfrist den 6. april på Hjemmet nr 13? Det står faktisk innsendingsfrist 6. april på nr 12..Er det meg eller Hjemmet det går i surr for? Gøril Hei, Gøril og Bente. Følgende innsendingsfristkorrigering er observert på kryssordhjelpen.no fredag 27. mars kl 11.02: " I Hjemmet nr. 12 (i salg mandag 16. mars) har vi oppgitt feil innsendingsfrist for løsninger på oppgavene i Kryssordmagasinet. Den korrekte fristen skal være mandag 30. mars - altså to uker etter salgsdato, som vanlig. Vennlig hilsen Stian Valderhaug Kryssordredaksjonen " Mvh Skjye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå