Gjest Stein Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 Hei dere. Vet dere hva jeg må skrive for å søke f.eks på bokstaven B dvs alt som begynner på B i nye SNL Grunnen til jeg spør er at den nye søkemotoren dessverre ikke tar med alle ordene som står oppført i Nye SNL. Jeg ønsker f.eks et ord på bare Be. Da vil jeg at søkemotoren skal kun søke på Be. Akkurat som du blar i en bok. Innlegg redigert. (03-22-09 17:02)
Gjest Stein Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 Uforståelig søking i Nye SNL Ord som Mare* med jokertegn i SNL skulle jo tilsies ord som inneholder Mare. Eks Mareritt, Marekatter, osv. Men neida med prefiksen bak kommer det opp ting som begynner bare på Mare og forfattere og personer og ting. Helt bortkasta! Dem kan ta å kjøre SNL lang oppi R...A nå er jeg lei! Lovnaden om ny søkemotor skulle bli bra. Men jeg ser lite endringer hvertfall for oss kryssordløsere. SNL har blitt for tungvint å søke i rett og slett. Tar lengre tid. Å idiotiske artikler som ikke har med det du søkte kommer fram. Dessuten i forhold til den gamle søkemotoren er flere og flere ord borte.
Gjest Aspen Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 Hei! Det var ikke pent sagt. Vi må ikke glemme at mange løser kryssord på "tradisjonelt" vis fortsatt Aspen
Gjest cs Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 Hei dere. Vet dere hva jeg må skrive for å søke f.eks på bokstaven B dvs alt som begynner på B i nye SNL Grunnen til jeg spør er at den nye søkemotoren dessverre ikke tar med alle ordene som står oppført i Nye SNL. Jeg ønsker f.eks et ord på bare Be. Da vil jeg at søkemotoren skal kun søke på Be. Akkurat som du blar i en bok. Innlegg redigert. (03-22-09 17:02) Søkeprogrammet er opplagt ikke ferdig, så man må være litt tålmodig. MARE*-søket fungerer på et vis, men sorteringen er ikke bra. Her kommer det opp først ord som har MARE i artikkelnavnet, så ord som har MARE i friteksten osv. Å bla seg til MARERITT vil stoppe opp når du når 100 treff. Kun søk som kunstskribent* o.l. er meningsfylte slik det er nå. Det går i det minste sakte framover med søkemotoren. I mellomtiden får man klare seg så godt man kan med andre SNL, andre leksika som NE.SE (svensk), DENSTOREDANSKE.DK eller CAPLEX.NO. Wikipedia gir også svar på mye selv om søkefunksjonen her ikke akkurat er laget for kryssordløsere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå