Gå til innhold

Ukens nøtt 8

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 3. gangen jeg prøver meg på nøtta, og det gir mersmak. De to første gikk greit, men nå trenger jeg hjelp. Jeg har navnet på alle Eidsvollsmennene, men klarer ikke å koble en av dem til skillemynt og tomrom. Har mange kombinasjoner, men ingen fører fram. Kan noen hjelpe meg?

Fortsetter under...

Skrevet

Finner du tomrom så tenker jeg du finner rett eidsvollmann. Tomrom fant jeg i medisinsk ordbok på ordnett.no. Skillemynt søkte jeg etter i snl.no. Står i NKL også, men ikke som skillemynt.

mvh Tone

Skrevet

Takk for svar.

Før jeg spurte om hjelp, leita jeg i papirutgaven av medisinsk ordbok,

men fant ikke noe passende ord.

Får vente til snl.no blir gratis, før jeg tar en ny runde.

Men da er jeg i alle fall på rett veg med "tomrom".

Skrevet

Hei

Begge ordene står her i NKL. Har du 3. og 5. bokstav riktig finner du lett "tomrom." Bruk "søk i svarord"

Selv om du ikke abonnerer på SNL har du begrenset tilgang. Nok til å finne "skillemynten"

Hilsen Egon

Skrevet

Takk for gode råd. Måtte forandre "krysning" og da gikk det opp. Nå står bare 32v igjen. Bør jeg leite i medisinsk ordbok, er det fra zoologi ? Noen som kan gi meg et hint? Er ny på nettet, så jeg veit ikke om det er OK å legge ut bokstaver jeg har.

Skrevet

Hei igjen

Ordet finns her i NKL, men for å få bekreftet "slike er ufarlige" må du se i Medisinsk Ordbok. Egon

Annonse

Skrevet

Takk for tipset! Nå er alle oppgavene i Hjemmet nr.8 løst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...