Gå til innhold

hjerneknusern 1-09

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

En form for (for tidlig) lidelse, finnes i NKL.

Terje

Skrevet

Takk skal du p.. ha! Har en mistanke om at den er langt fremskreden... Har ikke blitt helt fortrolig med kryssordbladets nye form. Har kjøpt bladet i over 30 år, og mener det er det beste! Men man venner seg jo til det meste.

Skrevet

Hei, Mari.

Denne "nye" Hjemmet Kryss-design (likedan forresten i nr. 2/09) rystet også meg - sjokkskadet er vel riktigste betegnelse - og jeg vurderte å sende sint innlegg til redaksjonen, men valgte å avvente, ettersom lignende besynderlige utgaver forekom for noen år siden, men da kun forbigående, og jeg således håper at de "ansvarlige" tar til vettet og kommer tilbake til dette kryssordmessige flaggskips opprinnelig ordnede fremtoning.

Lidenskapelige løsere som i årrekker har funnet behag i nettopp denne publikasjons punktlige og ryddige presentasjon vil nok være tilbøyelige til å reagere på denne nye sjuskete kryssordgrøts sammensurium, vil jeg tro, og det kunne således være høyst interessant her i Forumet å få Hjemmet Kryss' løseres reaksjoner herpå.

Til Terje H:

NKL har aldri vært kilde til Hjerneknuser'n.

Løsningsordet er i Norsk ordbok ordrett definert tilstand.

Mvh Skjye.

Skrevet

En form for (for tidlig) lidelse, finnes i NKL.

Terje

Jeg er så hjertens, så hjertens enig med Skjye i overstående.

I tillegg deler jeg Maris ufortrolighet i forhold til det "nye" Hjemmet kryss.

Forøvrig har nok Mari og jeg holdt på omtrent like lenge med ihuga innkjøp av publikasjonen. Kanskje jeg til og med leder med noen år.

Det har dessverre vært en tendens hos forfatteren av Hjerneknuser'n å ikke modernisere knuseriet i forhold til utviklingen av NKL og nye elektroniske oppslagsmuligheter, men nå har hele bladet blitt "reformert" til en trist alminnelighet.

Hjerneknuser'n har blitt en maratonoppgave i utfylling. I tillegg er altså de resterende (men akk så tidligere) utfordringene i bladet skiftet ut med banale selvfølgeligheter.

I "Våre beste kryssord" er det bare NM-trimmen som enda frister til innkjøp og løsing. Nå er det dessverre snart ingenting som frister i "Hjemmet kryss".

Å kalle Hjerneknuser'n per i dag en "utfordring for eliten", grenser opp mot utilbørlig markedsføring.

Jeg sier det med en liten gjentagelse og presisering av Skjyes innlegg:

"...denn nye sjuskete kryssordgrøts sammensurium".

Beskrivelsen tiltredes!

iver

Skrevet

Hei, Mari.

Denne "nye" Hjemmet Kryss-design (likedan forresten i nr. 2/09) rystet også meg - sjokkskadet er vel riktigste betegnelse - og jeg vurderte å sende sint innlegg til redaksjonen, men valgte å avvente, ettersom lignende besynderlige utgaver forekom for noen år siden, men da kun forbigående, og jeg således håper at de "ansvarlige" tar til vettet og kommer tilbake til dette kryssordmessige flaggskips opprinnelig ordnede fremtoning.

Lidenskapelige løsere som i årrekker har funnet behag i nettopp denne publikasjons punktlige og ryddige presentasjon vil nok være tilbøyelige til å reagere på denne nye sjuskete kryssordgrøts sammensurium, vil jeg tro, og det kunne således være høyst interessant her i Forumet å få Hjemmet Kryss' løseres reaksjoner herpå.

Til Terje H:

NKL har aldri vært kilde til Hjerneknuser'n.

Løsningsordet er i Norsk ordbok ordrett definert tilstand.

Mvh Skjye.

Lad oss nu alle glæde oss over kryssordbladet! Slet meg 300 riksdaler i nr 11/08, så mine timer ved kjøkkenbordet er ikke forgjeves... Har ikke internett på hytta, så der blir det de gamle, slitte, men akk så gode kryssordbøkene som blir hjelpemiddel. Tror forresten jeg skal prøve skiene i helga; 1 meter sny ved Røssvatnet.

Annonse

Skrevet

Må jeg få gratulere med din 300 riksdalers-premie, Mari.

De originale Butleroppgavene er unektelig både glædesfylte og lystbetonede å løse, og et ekstra hyttepluss ved dem er at de kan tages på sparket uten hjelpemidler, endog på ski ved Røssvatnets meterhøye snyskavler.

Mvh Skjye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...