Gjest Aasta Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Etter to døgn uten å finne mer ut av øverste høyre hjørne lurer jeg på følgende: Kan jeg få sende en e-post til en hjelper med noen av mine løsningsord for å spørre om de er rette ? Vil jo ikke legge ordene ut i åpenhet her på siden.
Gjest Skjye Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 Hei, Aasta. Er det ikke LITT tidlig allerede nå å forespørre om en oppgave som først kommende mandag foreligger i ordinært butikksalg? Jeg innser jo at man i egenskap av abonnent mottar Hjemmet på tidligere tidspunkt (slik jeg selv også gjør), men forstår liksom ikke dette hastverk enkelte til tider eksponerer ved løsning av sine yndlingsoppgaver. For min del hadde jeg oppgaven i hus allerede torsdag uten at jeg hverken har funnet tid til å beskue oppgaven eller gjøre (eller for den saks skyld vet om jeg vil gjøre) løsningsforsøk; her er tross alt tale om 14 dagers innsendingsfrist. Intet galt med ditt innlegg, Aasta; det er bare dette evige kryssordhastverk som fra tid til annen i dette Forum fremkommer som foruroliger ut fra den tanke at kryssordløsningsaktivitet i sitt utgangspunkt vel burde være nettopp ikke av de mest fartsfylte, men snarere av langstomtgående og fordypende karakter som den enkelte løser anvender all den tid man måtte finne påkrevet til, om ønskelig og nødvendig måtte være. I det generelle samfunnsjags absurde hastverks alskens finansielle- og diverse kriser har jeg til enhver tid funnet ro i hva den komplette kryssordløsningfordypning i diverse varianter måtte kunne oppby, og håper inderlig at jeg aldri måtte falle for den fristelse å bli del av de høyhastighetsnormer våre moderne samfunn synes å være besjelet av. En smule individuell langsommelighets kryssordløsnings beskaffenhet synes meg således i større grad å ville være ønskelig, heller enn å falle for det moderne samfunns evige krav til strømlinjethet og raske svar på alt mulig; altså at man selv besørger all den tid man trenger på sin fremfinnen, og derved oppnår den oppfinnerglede man kun kan oppnå ved selv å finne sine løsningsord. Mvh Skjye.
Gjest Sølvi Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 Syns ikke at når man har brukt 50-60 timer på et hjørne at det er hastverksarbeid . Kjenner selv den følelsen av nesten frustasjon når alt står stille,samme hva man prøver av alternativer.Da er det godt å få et lite dytt eller to for å komme videre. Spørsmålet om tidspunkt har vært oppe før og det er vel slik at de (fleste ?) som abonnerer får bladet ofte på torsdag og de andre får vente med å lese denne siden til de har kommet i gang etter mandag. Har selv sluttet å abonnere på Hjemmet så jeg kan dessverre ikke hjelpe Aasta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå