Gjest JAA Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Jeg har mottatt to (generelle?) meldinger angående Kunnskapspakken der de hevder at mitt abonnement snart går ut.For flere uker siden sendte jeg en melding til forlaget,siden jeg mener mitt abonnement løper til våren.Har ikke fått svar. Nå ny og samme melding igjen.Når jeg går inn på LES HER eller BESTILL så skjer ingenting.Er det andre som har fått samme melding og hva gjorde dere? Vil nødig miste tilgangen til Kunnskapspakken plutselig.
Gjest Sigurd Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Hei JAA! Jeg har samme problem. Forsøkte å fornye, og havnet hos Bokkilden, som sa min adresse var ukjent. Jeg prøvde så å ringe, men kom ikke fram. Har nå sendt en e-post til Kunnskapsforlaget og bedt om en forklaring, men har foreløpig ikke mottatt svar. Mvh Sigurd
Gjest arne Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Jeg har mottatt to (generelle?) meldinger angående Kunnskapspakken der de hevder at mitt abonnement snart går ut.For flere uker siden sendte jeg en melding til forlaget,siden jeg mener mitt abonnement løper til våren.Har ikke fått svar. Nå ny og samme melding igjen.Når jeg går inn på LES HER eller BESTILL så skjer ingenting.Er det andre som har fått samme melding og hva gjorde dere? Vil nødig miste tilgangen til Kunnskapspakken plutselig. "Kunnskapspakken" er vel et produkt fra Telenor Dere har begge epostadresse ...online.no som viser at dere er Telenorkunder Der bør kankje kontakte Telenor (og ikke Kunnskapsforlaget) på "online.no" adressen deres arne
Gjest anita_m Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Det kan jo hende det er litt usikkerhet med hva som skjer med "Kunnskapspakken" utover, og at de derfor velger den enkleste utvei - å ikke svare med en gang? SNL blir jo gratis for alle 1.januar etter hva jeg har skjønt, og spørsmålet blir vel om vi må betale like mye for kun ordnett.... Anita
Gjest HH Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Jeg har mottatt to (generelle?) meldinger angående Kunnskapspakken der de hevder at mitt abonnement snart går ut.For flere uker siden sendte jeg en melding til forlaget,siden jeg mener mitt abonnement løper til våren.Har ikke fått svar. Nå ny og samme melding igjen.Når jeg går inn på LES HER eller BESTILL så skjer ingenting.Er det andre som har fått samme melding og hva gjorde dere? Vil nødig miste tilgangen til Kunnskapspakken plutselig. Her er det tydeligvis mye rot. Her er min opplevelse: Abonnementet mitt skulle fornyes i september i år. Da jeg ikke hadde hørt noe fra Kunnskapsforlaget langt ut i november, tok jeg kontakt, da jeg nødig ville bli utestengt midt under kryssord-NM. Jeg fikk da en mail tilbake et par dager etterpå, hvor de kunne bekrefte at abonnementet mitt utløp i september 2009; altså om ett år!! Som den ærlige person jeg er, svarte jeg tilbake at jeg ikke hadde betalt noe siden i september 2007 hvoretter Kunnskapsforlaget bekreftet at det hadde skjedd en eller annen feil hos dem. Pga. rotet fikk jeg fri tilgang ut 2008, hvoretter jeg skulle fornye på: http;/www.bokkilden.no/SamboWeb/sok.do?rom=MP&format=Online. Dette er så vidt jeg kan se en side hvor du kan tegne nye abonnementer. Jeg vet at Bokkilden har overtatt ansvaret for abonementene, men vi bør vel kunne forvente at de har oss registrert og sender en faktura eller melding ved fornyelse. Syns dere skal sende en mail til: [email protected] og forklare hva dere opplever. Eller ring til Svein Nordrum; 22 02 87 10. HH
Gjest punky Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Jeg har betalt, men får ikke benyttet meg av SNL.Vel kan jeg søke og få opp stikkord, men hvis jeg vil se nærmere på ett av stikkordenefår jeg straks spørsmål om brukernavn og passord. Lenger kommer jeg ikke
Gjest JAA Skrevet 17. desember 2008 Skrevet 17. desember 2008 Jeg har nå fått ordnet abonnementet.Ringte Svein Nordrum og fikk opplyst at man må regisrere seg på nytt selv om en har vært gammel kunde.Da det var gjort , var det bare å betale med visa-kortet og alt ser ut til å fungere.Og det var riktig at selve abonnementet gikk ut snart,men det er et tillegg jeg har som går ut i april. Så Kunnskapskilden hadde helt rett.Dette til orientering.
Gjest HH Skrevet 17. desember 2008 Skrevet 17. desember 2008 Jeg har betalt, men får ikke benyttet meg av SNL.Vel kan jeg søke og få opp stikkord, men hvis jeg vil se nærmere på ett av stikkordenefår jeg straks spørsmål om brukernavn og passord. Lenger kommer jeg ikke Har du registrert deg? Jeg har nylig fornyet på nettet og da kom det automatisk en mail med en såkalt aksesskode og en link til et registreringsskjema. Dette må fylles ut og da er tilgangen i orden. HH
Gjest HH Skrevet 17. desember 2008 Skrevet 17. desember 2008 Jeg har nå fått ordnet abonnementet.Ringte Svein Nordrum og fikk opplyst at man må regisrere seg på nytt selv om en har vært gammel kunde.Da det var gjort , var det bare å betale med visa-kortet og alt ser ut til å fungere.Og det var riktig at selve abonnementet gikk ut snart,men det er et tillegg jeg har som går ut i april. Så Kunnskapskilden hadde helt rett.Dette til orientering. I dag fikk jeg faktisk en mail fra Bokkilden med tilbud om fornyelse og behøvde ikke å registrere meg på nytt. Etter å ha betalt på nettet kom en mail med aksesskode og etter å ha lagt inn dette var alt i orden. Hele Ordnett basis + SNL (som vel blir gratis fra 1.1.09) betalte jeg kun kr. 298,- for (ett år). Håper ikke noen har tegnet på nytt og betalt mer?? Prislisten for Bokkilden viser høyere priser. HH
Gjest nina Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Ser av diskusjonen at det er flere som har problemer med KF/Bokkilden. Jeg mistet plutselig tilgangen til å les artikler i SNL i går kveld. Ordnett fungerte da. Når jeg så logger meg på ordnett i dag så er all tilgang forsvunnet. Og, selvfølgelig logger jeg meg på etter stengetid. Har sittet i hele kveld og forsøkt å tegne nye abonnementer på basispakken og NRO uten hell. Først ville de ikke akseptere passordet mitt i nettbanken. Deretter får jeg kun opp en feilmelding om en internfeil. Om den ligger hos Bokkilden el. meg er jeg ikke helt sikker på. Men, det var interessant å høre at prisen er lavere enn det som står i prislisten. Hva anbefaler dere meg å gjøre. Vente til over helgen og ringe KF el. prøve igjen senere å tegne nytt ab. Forterenes å miste ordbøkene en helg. Men har forstått på tidligere innlegg at dette er vanlig praksis. Nina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå