Gå til innhold

Ukens nøtt 48

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kunne tenke seg å hjelpe meg med et lite tips til hvor jeg skal lete for å finne 19 loddrett?

Føler jeg har vært gjennom det meste, men intet passer med mine kryssende bokstaver. Har lik bokstav i 1. i 29 vannrett som 3. bokstav i 11 vannrett. Muligens samme også på 1. i 21 vannrett (eller samme som 3. i 5 vannrett). Har jeg noen mulighet til å komme videre med disse bokstavene eller er det det som er grunnen til min fortvilelse?

Veldig glad for litt hjelp:)

Mvh. titti:)

Fortsetter under...

Skrevet

Mener løsn. på 19 l finnes i NKL. Har P som andre bokstav.

Derimot har jeg problemer med både lærebok og barnebok. Noen tips å få?

Skrevet

Er det noen som kunne tenke seg å hjelpe meg med et lite tips til hvor jeg skal lete for å finne 19 loddrett?

Føler jeg har vært gjennom det meste, men intet passer med mine kryssende bokstaver. Har lik bokstav i 1. i 29 vannrett som 3. bokstav i 11 vannrett. Muligens samme også på 1. i 21 vannrett (eller samme som 3. i 5 vannrett). Har jeg noen mulighet til å komme videre med disse bokstavene eller er det det som er grunnen til min fortvilelse?

Veldig glad for litt hjelp:)

Mvh. titti:)

Hei Tiny!

"Lærebok": Boka er verdenskjent for sine skildringer av en av menneskets viktigste, medfødte drivkraft. Den ble skrevet i det tredje århundre, likevel er den skattet lektyre enn i dag.

"Barnebok", denne er skrevet av en nålevende norsk forfatter. Vedkommende er født på 1920-tallet, boka kom ut 50 år senere.

Lykke til!

Vh

Aksel

Gjest Kari S.
Skrevet

13v.Barnebok,kan noen tips meg om hvor eller hvordan jeg skal lete,jeg har prøvd en masse,men ikke lykkes.Kari S.

Skrevet

Hei Kari

Aksel gir deg igrunnen nok ledetråder for å finne barneboka. Du kan f.eks forsøke å erstatte det ukjente årstallet med *

Eller søk med de bokstavene du har i "kryssordhjelper

Egon

Innlegg redigert. (12-03-08 10:57)

Skrevet

Hei Egon,takk for svar.Jeg har søkt med de bokstavene jeg ha(uten blindbokstavene)de kan selvfølgelig være feil.Har og søkt på Google med diverse innfallsvinkler uten å komme i mål.I min alder burde jeg husket boka,men foreløpig er det helt stengt.Hilsen Kari S.

Annonse

Skrevet

Med riktige bokstaver får du bare 18 treff i "kryssordhjelper"så det skulle vel være overkommelig.

Men skal vi ikke løse Rolf Hansen idag?

Innlegg redigert. (12-03-08 12:58)

Gjest Anonym hjelper
Skrevet

Hvorfor blande inn Google i dette? Kryssordhjelper er for så vidt grei nok (iallfall i dette tilfellet, siden det er underforstått at man får frem svaret - noe man ellers aldri kan vite fordi K-hjelper er ekstremt mangelfull), men her er det opplysninger på bordet som muliggjør et bedre metode.

Aksels opplysninger er (i begge tilfeller, hans beskrivelse av "læreboken" skulle alene være nok til bare å skrive inn svaret, litt allmennkunnskaper kan man vel forvente av kryssordløsere på nøttenivå) mer enn nok til å trekke svaret ut av SNL. Selv har jeg ikke sett/hørt snurten av/om oppgaven, men med søket:

norsk forfatter barnebok* 192* 197* [hvis dette ikke lykkes, er det bare å forandre det midterste ordet til "barnebøk*"]

og opplysningen om at forfatteren lever og ånder pr. idag, trenger man bare å åpne 3 av de 13 artiklene man får treff på. Løsningen gir i dette tilfelle seg selv, t.o.m. om man ikke hadde hatt en eneste bokstav fra før.

Innlegg redigert. (12-03-08 18:15)

Gjest Kari S.
Skrevet

13v.Barnebok,kan noen tips meg om hvor eller hvordan jeg skal lete,jeg har prøvd en masse,men ikke lykkes.Kari S.

Problemet er løst.Hansen venter.Kari S.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...