Gå til innhold

Mester 46

Anbefalte innlegg

Skrevet

Strever med skole, 13 bokst. Har fått V i 2. bokstav. Men finner ikke noe, så kanskje jeg er på viddene.

Likedan skaper den spissnutete fisk hodebry. Er det en type ål?

hilsen Tiny

Fortsetter under...

Skrevet

Hei, Tiny.

Din V til skole er riktig, løsningsordet er i NROs bet.2 definert variant av -skole.

Spiss-snutet fisk er i NRO ordrett beskrevet "spiss-snutet", og er ikke ål.

Mvh Skjye.

Skrevet

Denne gangen trodde jeg at jeg skulle bli ferdig med mesterkryss, men - som så ofte - skjærer det seg med ett ord. Denne gangen er det skuespill jeg sliter med. Har konsonant på 4. bokstav og vokal på 6. Kan noen gi meg et liiite hint om hvor eller hvordan jeg skal finne det ?

mvh teie

Skrevet

Hei, Teie.

Jeg har i likhet med deg konsonant på 4. bokstav og vokal på 6., og fant skuespill inne i en artikkeltekst i SNL ved søk med mine bokstaver.

Mvh Skjye.

Skrevet

Takk til Skjye for tipset. Men med bare to sikre får jeg anslag på over 1000, og da melder jeg pass. Tror jeg må prøve en annen førstedel av kabel for å få en sikker bokstav til. Har jo noen dager til å gruble på.

mvh teie

Skrevet

Dette er en innstilling jeg liker, Teie.

Muligens kan det være deg til hjelp om jeg nevner at søk med mine tre "sikre" bokstaver gav overkommelige 86 treff i SNL, og at innsirkling av formodentlig riktig kabel hvis ordsammensetning jeg kun har funnet i Tanums og som jeg for all del i sin helhet ikke har funnet definert som kabel noen steder (sjanset på at løsningsordets sisteledd skulle forsvare kombinasjonen) slik sett er et clou ved innsirkling av dette skuespill.

Mvh Skjye.

Annonse

Skrevet

Hei Skjye.

Takk for god hjelp som førte til at oppgaven nå er løst ! Artig !

mvh teie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...