Gå til innhold

Avsløring mester 42

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden innleveringsfristen er over, drister jeg meg til å spørre om svaret på kobbergruver. Skal bli morsomt å se om bokstavene mine var riktige, brukte alle varianter i SNL, men fant ikke noe. Det var jo mye å lese igjennom og det er slett ikke utenkelig at det har gått meg forbi. Håper ikke det, da ville jeg heller at bokstavene mine var feil.

Fortsetter under...

Gjest Odd Egil
Skrevet

Porsa kobbergruver, kobberforekomster i Alta kommune, Finnmark. Gruvene ble drevet 1890-1910 og 1929-31.

Skrevet

Siden innleveringsfristen er over, drister jeg meg til å spørre om svaret på kobbergruver. Skal bli morsomt å se om bokstavene mine var riktige, brukte alle varianter i SNL, men fant ikke noe. Det var jo mye å lese igjennom og det er slett ikke utenkelig at det har gått meg forbi. Håper ikke det, da ville jeg heller at bokstavene mine var feil.

Jeg fikk PORSA som løsning.

Skrevet

Ja da stemte bokstavene mine, ,adde _ o/a og s/i _. Får gå tilbake til SNL igjen, hvis det var der dere fikk frem svaret. Var så nysgjerrig på svaret at jeg måtte spørre. Takk til dere begge

Skrevet

Ja, så lærte jeg noe nytt igjen. Hadde ikke lagt merke til at ved å sette inn o og s ,så sluttet de 1000 søkene med Lutsk. Måtte prøve meg frem videre i alfabetet med ny første bokstav og først ved å sette inn P som første, dukket svaret opp. Neste gang med over 1000 søkerord, skal jeg legge merke til hvor i alfabetet søket slutter og arbeide videre derfra

Skrevet

punky

Hvorfor gjøre det sååååååå vanskelig ? Hvis du skriver inn "kobbergruver" på snl, står Porsa kobbergruver øverst !!!!!! Prøv.

Kanskje en annen lærdom er vel så bra, nemlig å søke med forskjellige ord.

Du kan svært effektivt søke med bokstaver på snl, men det første du med fordel KAN prøve, er å søke med spørreordet/stikkordet - eller med ulike varianter av det. Hvis søkeordet er en setning eller består av flere ord, kan du prøve med ett av ordene først osv.

om

Annonse

Skrevet

Du har så rett om, men mente jeg hadde startet med det uten å få svar. Ja hvorfor gjøre det lett når man kan kose seg med ett problem i daaaaaagevis

Skrevet

punky

Svaret ditt likte jeg! Dette er dilemmaet for kryssordløsere. Man vil gjerne finne løsningene så fort som mulig - men det er et poeng å streve også. Når du kan kose deg med et problem noen dager, som du sier, og finner løsningen, da kan du oppleve alle gode følelser som blir en kryssordløser til del. Men hjelp trenger vi noen ganger...

om

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...