Gå til innhold

Mesterkryss nr 41

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg forsøker meg på Mesterkryss for første gang. Har kjøpt Hjemmet i anledning NM (skal selvfølgelig ikke delta i "eliteklassen"), og tenkte jeg skulle gjøre et forsøk på Mesterkrysset.

Alt gikk helt greit, helt til jeg hadde igjen øverste høyre hjørne. Der har jeg forsøkt alt, og uansett hva jeg forsøker å sette inn, så ødelegger det for kryssende ord. Telelinjen mener jeg å ha på plass (NRO), og tror jeg har det korrekte hageredskapet (også NRO), hvor nest siste bokstav stemmer med løsningen jeg har funnet på prydet bord. Men så skjærer alt seg. Larven mente jeg å ha funnet i samme oppslagsverk, men da ramlet retten ut, og sånn har jeg holdt på nå i flere dager. Tok ikke kopi av oppgaven før jeg startet, så nå er det visket hull... :o)

Er det noen som kan hjelpe meg på gli, slik at jeg får dette hjørnet på plass?

Jeg spør aldri før jeg har forsøkt selv. Har sett diskusjonen her og har lurt lenge på om jeg skulle tørre å spørre. Så kom jeg på at jeg er jo egentlig ikke så lettskremt, så jeg lar det stå til :o)

Mvh Tone

Fortsetter under...

Skrevet

Hei, Tone.

Du hadde muligens en noe uheldig dato til publisering av ditt innlegg:

jeg ser i natt at der er betenkelig inaktivitet rundt omkring i de forskjellig kryssoddiskusjonfora.

Min teori hertil er at kryssordløsere i sin alminnelighet akkurat nå - i forbindelse med publisering av de ferskeste skattelister - er mer opptatt av naboers inntektsforhold enn noe annet, og at kryssord således i disse dager later til å være noe nedprioritert.

Mvh Skjye. :).

Skrevet

Akk ja.. så interessert er jeg i hva naboen tjener, at jeg ante ikke at listene var lagt ut :o) Kryssord er vel en hyggeligere beskjeftigelse ville jeg tro? :o)

Du skal ha så mange slags takk for at du gjorde meg oppmerksom på "stillheten" hvertfall :)

Tone

Skrevet

Hei.

Jeg forsøker meg på Mesterkryss for første gang. Har kjøpt Hjemmet i anledning NM (skal selvfølgelig ikke delta i "eliteklassen"), og tenkte jeg skulle gjøre et forsøk på Mesterkrysset.

Alt gikk helt greit, helt til jeg hadde igjen øverste høyre hjørne. Der har jeg forsøkt alt, og uansett hva jeg forsøker å sette inn, så ødelegger det for kryssende ord. Telelinjen mener jeg å ha på plass (NRO), og tror jeg har det korrekte hageredskapet (også NRO), hvor nest siste bokstav stemmer med løsningen jeg har funnet på prydet bord. Men så skjærer alt seg. Larven mente jeg å ha funnet i samme oppslagsverk, men da ramlet retten ut, og sånn har jeg holdt på nå i flere dager. Tok ikke kopi av oppgaven før jeg startet, så nå er det visket hull... :o)

Er det noen som kan hjelpe meg på gli, slik at jeg får dette hjørnet på plass?

Jeg spør aldri før jeg har forsøkt selv. Har sett diskusjonen her og har lurt lenge på om jeg skulle tørre å spørre. Så kom jeg på at jeg er jo egentlig ikke så lettskremt, så jeg lar det stå til :o)

Mvh Tone

Hei Tone!

Det selvsamme hjørnet krevde sin mann (og sikkert sin dame med!). ;-)

Løsningene på alle stikkord, unntatt ett, lar seg søke opp i NRO. Unntaket gjelder "Behandlingssted", den finnes bl.a. i NKL og TANUMS.

Hint, hint: Fuglen har to ulike skriveformer. Bare den ene gir treff i NRO!

Lykke til!

Vh

Aksel

Skrevet

Tusen takk Aksel.

Jeg kommer nok i mål nå skal du se.

mvh Tone

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...