Gå til innhold

Mesterkryss 40

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter igjen med ett ord som jeg ikke finner ut av. Stikkordet er: arbeidet rastløst. Skal vi her frem til et egennavn eller et verb? Noen som kan tipse meg om hvor jeg kan "finne" løsningen?

Yvonne

Innlegg redigert. (10-12-08 14:00)

Fortsetter under...

Skrevet

Til Yvonne,

Navn, har du SNL, finner du det med ordnett søk.

Alf

Skrevet

Tusen takk for tips, men jeg har dessverre ikke abonnement på SNL. Har nå søkt med de to bokstavene jeg har i ordet, og gått igjennom alle alternativene jeg fikk opp på ordnett, i mitt eget ( litt dårlige ) leksikon. Mange av ordene fant jeg ikke. Så står fremdeles like fast. Er det noe annet sted denne løsningen kan finnes da tro????

Yvonne

Skrevet

Har ikke opgaven men,

ved å søke på forslaget til Alf fikk jeg opp en fransk komponist

arne

Skrevet

Tusen takk for tips, men jeg har dessverre ikke abonnement på SNL. Har nå søkt med de to bokstavene jeg har i ordet, og gått igjennom alle alternativene jeg fikk opp på ordnett, i mitt eget ( litt dårlige ) leksikon. Mange av ordene fant jeg ikke. Så står fremdeles like fast. Er det noe annet sted denne løsningen kan finnes da tro????

Yvonne

Hei Yvonne.

Jeg tror Alf mente at du skulle søke ordRETT - altså søke arbeidet rastløst. Jeg gjorde et forsøk på avansert søk på www.snl.no og fikk kun opp et svar. Tillater meg å nevne at jeg ikke har løst oppgaven selv. Du kan jo gjøre et forsøk på søk selv om du ikke har abonnement.

mvh Tone

Skrevet

Tusen tusen takk for tips. Jeg har aldri prøvd meg på avansert søk på SNL i og med at jeg ikke har abonnert. Prøvde meg på det, og fikk opp kun ett svar. Tusen takk for hjelpen alle sammen.....

Yvonne

Annonse

Skrevet

Har ikke opgaven men,

ved å søke på forslaget til Alf fikk jeg opp en fransk komponist

arne

Innlegg redigert. (10-12-08 23:19)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...