Gå til innhold

Er der ikke merkelig at...........

Anbefalte innlegg

Skrevet

så tett som Odd og Skjye følger debatten både her i NKL på Hjemmet og Allers-siden samt Brukodet så er ingen av dem i stand til å kommenterere siste døgns yttringere hvor de selv bidro til diskusjonen?

Kan det skyldes, flauhet?

For meg spiller det ingen rolle, tror aldri jeg har mottatt noen konstruktive svar fra noen noen av dem. Men, jeg kan ta feil.

Har de to herremenn endelig innsett at rollen om at spillet fra deres side er tapt? Åhnei, ukrutt forgår ikke så lett.

Innlegg redigert. (10-12-08 02:00)

Fortsetter under...

Skrevet

Hei, Nina.

Jeg har ganske riktig - mens jeg har vært fordypet i annen kryssordaktivitet - tett fulgt de tildels voldsomme innkommende overreaksjoner på hva jeg selv anser som et par ikke SÅ voldsomme ytringer omkring Forumets kryssordkultur (språkbruken i disse innledende innlegg kunne forsåvidt muligens vært holdt på et noe mer moderat plan, og jeg ser nå - kl 02:25 12.10.2008 - at Odd har redigert bort sitt opprinnelige kryssord-dust-innlegg), og er således i full stand til - komplett uten antydning til flauhet - å kommentere iallefall noe av den essens som i disse mangeartede reaksjoner er fremkommet, forhåpentligvis på såvidt kortfattet og konsentrert måte at mine holdninger og meninger ikke begraves i min egen skrift:

De opprinnelige innlegg gikk rett og slett på den ting at kryssordspørrere SELV bør vite å modere sin spørrelyst.

Dette Forum har i seg selv kryssordkompetansehevende virkning på de kryssordløsere som regelmessig utveksler erfaringer her - i det øyeblikk spørsmål og svar formuleres således at fasiter til aktuelle oppgaver i praksis usminket legges ut på nett, forsvinner imidlertid denne positive effekt som dugg for solen.

Jeg ser at du under overskriften Rekrutering skriver "Vi bestemmer hvordan Hjemmet og Allers skal brukes og svares, ikke Odd og Skjye".

Dette er jeg helt enig med deg i; som jeg selv ved en tidligere anledning har formulert det : "det er og blir brukerne SELV som i hovedsak setter standard."

Standard settes således av samtlige av oss som som ferdes her - hver og en av oss setter sitt preg på dette web-område, og i sum blir dette hverken Odd, Skjye eller Nina:

Det blir VI.

Mvh Skjye.

Skrevet

Hei Skjye.

Helt fra jeg var ny bruker her på NKL så har jeg hatt en stor respekt for deg og din integritet i kryssordsammenheng.

At du har masse verdifull kunnskap å bidra med er hevet over enhver tvil. Vi stiller alle på ulike nivåer. Derfor blir også vanskelighetsgraden oppfattet forskjellig.

Det at det spørres om ting som for eliten er helt under mål må vi klare å se gjennom fingrene med. Kommer det spørsmål av denne karakter så er det ikke verre enn at en lar vær å svare.

Det som skuffer meg er at du støtter oppunder hetsing. Antall brukere på disse to fora er så snevert at alle er verdifulle bidragsytere. Håper bare at Sonja Y ikke har latt seg skremme bort slik en del andre har gjort.

Du har helt rett i at standard ikke settes av hverken Odd, Skjye eller Nina, men av den enkelte bruker. Men, når man blir betegnet som DUST og andre verre ting så er vel standard satt. Selv du må være enig i det.

Derfor håper jeg at vi i fremtiden slipper å se lignende svar til brukere. Reaksjonene skulle vel også tilsi at majoriteten ikke er enig i denne språkbruken.

Nina

Skrevet

så tett som Odd og Skjye følger debatten både her i NKL på Hjemmet og Allers-siden samt Brukodet så er ingen av dem i stand til å kommenterere siste døgns yttringere hvor de selv bidro til diskusjonen?

Kan det skyldes, flauhet?

For meg spiller det ingen rolle, tror aldri jeg har mottatt noen konstruktive svar fra noen noen av dem. Men, jeg kan ta feil.

Har de to herremenn endelig innsett at rollen om at spillet fra deres side er tapt? Åhnei, ukrutt forgår ikke så lett.

Innlegg redigert. (10-12-08 02:00)

Venner,venner.

Har dere ikke hørt om DUSTE-Norge? Det er oss,det!!

noen blir kalt for dust(nybegynnerne?),andre er dustete(expertene) og jeg blir helt dustete-te-te av dere.Så se litt humoristisk på det - neste år er du en dust som blir helt dustete av alle de nye dustene.

mvh.Zone(dust???)

Gjest Sonja Y
Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg har vært uvitende om den store debatten jeg har forårsaket, men jeg fikk meg en hjertelig latter da jeg oppdaget det i kveld. Takk til alle som er indignert på mine vegne, det går helt bra - æ står hainn av - jeg er ikke skremt bort.

Jeg løser en god del kryssord, men spør sjelden på dette forum, men jeg hadde vel en kryssord-duste dag hvor jeg fikk lite til, til stor ergrelse for noen, og fra andre fikk jeg hyggelig hjelp. Takk til dere alle:)

Hilsen Sonja Y

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...