Gå til innhold

Rekrutering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette innlegget blir stilet til eliten i norsk kryssordmiljø.

Er det noen som kan komme med konstruktive forslag til hvordan man kan rekrutrere flere løsere.

Jeg regner meg ikke blant eliten selv om jeg løser både Allersnøtt. Mesternøtt pg Stormesternøtt . Ofte så ønsker jeg å gå til forumet for å få hjelp, men det gjør jeg bare ikke. Hvorfor? Jeg er ingen idiot, men det er det jeg i verste fall vil bli stemplet som dersom jeg søker hjelp her i NKL.

Så for å rekrutere flere løsere hva gjøres?

Nina

Fortsetter under...

Gjest Elin tidligere nøtteløser
Skrevet

Første bud er vel å alltid vise respekt for hverandre og holde en god tone. Er det noe man irriterer seg over så bør man heller vurdere å holde munn, dersom man ikke kan svare på en menneskelig måte.

Dessuten er det mange som føler at de ikke kan spørre om noenting, pga disse sleivete kommentarene de får slengt etter seg. Da er det ikke lett å lære noe heller.

Her på hjemmet-linken er det ivrig debatt hver dag om alt fra lette spørsmål til mer vanskelige nøtter. På allers-linken derimot er mange blitt jaget bort av et par herremenn som buser ut med de groveste ting, slik at enhver kan føle seg som et null. Da har man det ikke så hyggelig lenger med kryssordoppgavene. Det er visst helt spesielle regler for å spørre om hjelp på allers-linken her... Men etter min mening er dette også et forum for ALLE, så det blir feil at et par egoer skal styre hva som er rett og galt.

Mitt råd til alle er: overse de kommentarene !!! Ytringene sier mer om de som kommer med dem, enn oss vanlige kryssordløsere ;)

Innlegg redigert. (10-11-08 23:04)

Skrevet

Er så enig så enig.

Det eneste jeg nå venter meg er svar fra disse "to herremennene" om hva de ønsker om rekrutering. Mulig de ikke ønsker rekrutering i det hele tatt, "gevinster tatt i betraktning".

Og svar på innnlegg til Ukens nøtt/41 regner jeg ikke med å få fra disse herremenn i det hele tatt.

Nina

Innlegg redigert. (10-11-08 23:17)

Skrevet

Dette innlegget blir stilet til eliten i norsk kryssordmiljø.

Er det noen som kan komme med konstruktive forslag til hvordan man kan rekrutrere flere løsere.

Jeg regner meg ikke blant eliten selv om jeg løser både Allersnøtt. Mesternøtt pg Stormesternøtt . Ofte så ønsker jeg å gå til forumet for å få hjelp, men det gjør jeg bare ikke. Hvorfor? Jeg er ingen idiot, men det er det jeg i verste fall vil bli stemplet som dersom jeg søker hjelp her i NKL.

Så for å rekrutere flere løsere hva gjøres?

Nina

Hei Nina,

Har ikke noe skikkelig svar på hva som skal til for å rekruttere flere, men det er nok som Elin skriver at det er noen som ødelegger motivasjonen.

Jeg har selv prøvd tidligere å få hjelp til nm-trimmen og fikk da beskjed om at denne var "fredet". Jeg fikk da hjelp privat av en vennlig og hjelpsom løser. Men så lenge noen "eier" forumet så blir nok lista for å spørre noe høy for enkelte. Vet om personer som ikke tør å spørre.

MEN, at du ikke er i eliten er nok noe beskjedenhet. De som løser Mesternøtta og Stormesterkryss må nok regnes som eliten. Sistnevnte blir vel løst av kanskje ca. 10 personer, mener det var en opptelling her på forumet ved den første oppgaven og da var det 6 stk, + mulig noen som ikke er innom forumet. Tror heller ikke det er mange som løser Utfordringen og Mesternøtta i K&t, ser at det er de samme navnene som går igjen på vinnerlista.

Erik

Skrevet

Der hadde du det rette ordet Erik, "eier forumet". Det er det Odd og noen med ham tror de gjør.

"EIER FORUMET".

Men, forumet eies av oss alle andre som betaler årskontigent for å bruke forumet og leksikonet.

Vi bestemmer hvordan Hjemmet og Allers skal brukes og svares, ikke Odd og Skjye. Heldigvis. Så var det å få fram igjen alle dem som er skremt vekk.

Jeg vet også om flere.

Nina

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...