Gå til innhold

Mesterkryss 42

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt tidlig ute og skal egentlig ikke spørre om noe hjelp. Men jeg stusser litt på et nøkkelord og det antatte svar.Det gjelder handelsKAR.Skulle det ikke ha vært handelsMANN, svaret tatt i betraktning ? Eller er jeg helt på villspor ? Glad for kommentar.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har tenkt på det samme.Et løsningsord skal vel strengt tatt ikke inneholde en del av nøkkelordet . Det er som å spørre etter redskap og få pusseredskap til svar. Er det noe her som ikke stemmer ?

Skrevet

Er det ingen som stusser litt på nøkkelordet handelskar og løsningsordet ?

Skrevet

Jeg har tenkt på det samme.Et løsningsord skal vel strengt tatt ikke inneholde en del av nøkkelordet . Det er som å spørre etter redskap og få pusseredskap til svar. Er det noe her som ikke stemmer ?

Det er ikke vanlig, men slett ikke "ulovlig". Et synonym er et synonym, og kanskje forfatterne vil finte oss litt ut denne gangen?

Terje

Skrevet

Jeg er litt tidlig ute og skal egentlig ikke spørre om noe hjelp. Men jeg stusser litt på et nøkkelord og det antatte svar.Det gjelder handelsKAR.Skulle det ikke ha vært handelsMANN, svaret tatt i betraktning ? Eller er jeg helt på villspor ? Glad for kommentar.

Jeg vil helst tro hastverksslurv har vært årsak ved de anledninger Teigland tidligere (riktignok unntaksvis, men det HAR forekommet) har pres(en)tert lignende kombinasjoner.

Så sent som i Mesterkryss 12/08 forekom således kombinasjonen skadelig gift = pilgift.

Mvh Skjye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...