Gjest Sonja Y Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Hei, Jeg sliter med å finne 2 loddrett; Ble drept i et attentat. Jeg har sannsynlig en feil noen steder siden det ble så vanskelig.., har bokstavene --k-n. Har søkt på mange måter. Kan noen hjelpe? Sonja
Gjest om Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Sonja Y Bokstavene dine er korrekte. Du finner løsningen på snl. Kanskje andre steder også. Søk med de ordene som er oppgitt på 2L. Når man søker med flere ord eller en hel setning som utgangspunkt, vil det ofte være lurt å sløyfe enkelte små ord, eller først prøve med hele setningen som er oppgitt. I alle fall er det bare å fortsette med ulike varianter av den hvis man ikke får klaff ved første forsøk. Måten å spørre på gir deg også ofte en mistanke om hvor løsningen er å finne. I dette kryssordet gjelder det også 13V eller 10L f.eks. om
Gjest Sonja Y Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Takk for hjelp, - jeg har nå funnet ut av det. Imidlertid har jeg støtt på en verre nøtt:) Bilmerke og fjell i nederste høyre hjørne får jeg ikke til. Er første og tredje bokstav i bil en e-s--, og har dere et tips til meg der?
Gjest odd Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Hei, Jeg sliter med å finne 2 loddrett; Ble drept i et attentat. Jeg har sannsynlig en feil noen steder siden det ble så vanskelig.., har bokstavene --k-n. Har søkt på mange måter. Kan noen hjelpe? Sonja Til Sonja Y. Siden mitt svar til deg har forårsaket så mange negative og ubehagelige reaksjoner som dem du kan lese nedenfor, velger jeg å gå inn og redigere det bort. Jeg ber deg om unnskyldning. odd Innlegg redigert. (10-12-08 00:58)
Gjest Skjye Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Hei, Odd. Jeg synes på ingen måte du skal unnskylde deg for din ytring; mitt håp er tvertimot at du følger opp med flere ytringer av lignende kaliber, som forhåpentligvis vil kunne få de mest ytterliggående kryssord-duster til å tenke seg om både en og to ganger før de setter innlegg på trykk i dette Forum. Mvh Skjye.
Gjest bøgga Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Til Sonja Y. Siden mitt svar til deg har forårsaket så mange negative og ubehagelige reaksjoner som dem du kan lese nedenfor, velger jeg å gå inn og redigere det bort. Jeg ber deg om unnskyldning. odd Innlegg redigert. (10-12-08 00:58) jeg synes du skal be om unnskyldning en gang til,både til sonja y.og andre som bruker denne siden.tror ikke den er ment for bare selvoppnevnte kryssordgenier.det fins andre som koser seg med kryssord. hilsen en kryssorddust.
Gjest elin Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Takk for hjelp, - jeg har nå funnet ut av det. Imidlertid har jeg støtt på en verre nøtt:) Bilmerke og fjell i nederste høyre hjørne får jeg ikke til. Er første og tredje bokstav i bil en e-s--, og har dere et tips til meg der? Vel vel odd og skjye, skal si dere er voksne oppegående, mennesker . Dette er småskole-oppførsel på sitt beste !! Er dere stolte av dere selv nå når dere skremmer vekk vanlige kryssordløsere ?? Dere har nok glemt hvordan det er å være kalv, elller kanskje dere ble født eksperter... Desverre for dere er jeg heldigvis en som ikke tar til meg noe av dette. Jeg tenker bare stakkars dere, som har et så kjedelig liv at dere må rakke ned på andre. La oss håpe at vi kan holde en voksen tone på disse sidene fremover.
Gjest Sølvi Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Vi må alle få lov til å spørre,men av og til lurer jeg på om man spør om ord som finnes meget lett i våre vanlige elektroniske kilder .Husker at noen spurte etter låneinstitusjon og hadde følgende _ a n k .Jaja. Vi er jo på litt ulike nivåer. Men når det gjelder mesteren og nøtta må en få til en del på egenhånd. Jeg spør av og til om hjelp.men det er hvis jeg har stått fast i timesvis og ingen hjelpemidler fører frem.Og mer enn to ord vil jeg ikke be om hjelp til.De overnevnte nøkkelord,bilmerke og fjell,var ikke vanskelig for mitt vedkommende å komme frem til gjennom litt søk i kildene. Så derfor syns nok noen at det spørres litt for fort.Og det syns jeg de må få lov til å synes.
Gjest Alf Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Til Sonja Y. Siden mitt svar til deg har forårsaket så mange negative og ubehagelige reaksjoner som dem du kan lese nedenfor, velger jeg å gå inn og redigere det bort. Jeg ber deg om unnskyldning. odd Innlegg redigert. (10-12-08 00:58) Hei Oddd og Skjye. Fasiten ble jo gitt av Odd (selv om andre løsninger finnes også) Det må jo være mer skammelig enn å gi opp bokstaver man har! Dette er også en ytring, men fra en som ikke liker å skjelle ut folk. Hilsen Alf
Gjest odd Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Hei, Jeg sliter med å finne 2 loddrett; Ble drept i et attentat. Jeg har sannsynlig en feil noen steder siden det ble så vanskelig.., har bokstavene --k-n. Har søkt på mange måter. Kan noen hjelpe? Sonja Til Bøgga: Dersom du er i villrede hvordan denne siden er ment å brukes, kan du bla deg tilbake og lese gjennom innleggene. Jeg synes denne side fortsatt kan fungere som et forum hvor løserne kan samtales om kryssordrelaterte emner, og søke etter løsning på sine problemer. Jeg mener også at spørsmål på nøtte- og mesterkryssnivå bør inneholde problemstillinger som harmonerer med innholdet på dette nivå. odd
Gjest Alf Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Til Odd, Interessant å få høre synspunkter på mitt innlegg. Det har du ikke klart å svare på før. Alf
Gjest odd Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Hei, Jeg sliter med å finne 2 loddrett; Ble drept i et attentat. Jeg har sannsynlig en feil noen steder siden det ble så vanskelig.., har bokstavene --k-n. Har søkt på mange måter. Kan noen hjelpe? Sonja Hei Alf! Jeg kan nok svare deg, men det er ikke alltid like lett å forstå hva du mener. Så vidt jeg kan se, mener du det er mer skammelig å legge ut fasitsvar enn bokstavforslag. Det skal jeg være enig med deg i. Men grunnen til at jeg i dette tilfellet la ut fasit, var for å eksemplifisere hvor enkelt det var å finne frem til løsningen. Bilmerket Edsel står oppført i dette leksikonet (NKL), det står også i SNL, DD's Experten og Mortensens blå kryssordbok. Dette bilmerket - sammen med bilmerket Adler - har dessuten vært en gjenganger i Hjemmets kryssord. Også løsningsordet Uluru har blitt brukt av forfatteren, jeg husker ikke om det kunne være i Ukens nøtt eller Mesterkryss, jeg har det i alle fall notert i mine papirer. Jeg har prøvd å uttrykke meg dempet og dust, og jeg håper svaret kan være dekkende for hva du spør om. Mvh odd
Gjest nina Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Til Bøgga: Dersom du er i villrede hvordan denne siden er ment å brukes, kan du bla deg tilbake og lese gjennom innleggene. Jeg synes denne side fortsatt kan fungere som et forum hvor løserne kan samtales om kryssordrelaterte emner, og søke etter løsning på sine problemer. Jeg mener også at spørsmål på nøtte- og mesterkryssnivå bør inneholde problemstillinger som harmonerer med innholdet på dette nivå. odd Og, hvem har skrevet de innleggene Odd for hvordan siden er ment å brukes? Jeg løser ikke Hjemmet og deltar heller ikke på denne siden, det vil også si at jeg ikke leser diskusjonen på denne siden. Men, jeg ble tipset om ditt "useriøse" innlegg av en venn. Må jo bare si at dette skiller seg vel egentlig ikke så veldig mye ut fra de ytringer og til dels negative omtaler du har hatt til div. deltagere på Allers. For all del, jeg har aldri vært ute for din skarpe finger, men jeg har drevet psykologhjelp for noen av dem som har vært det. Omtrent det samme som du skriver til Sonja Y. Ingen av dem har senere deltattt på Allers-forumet. Det som er så synd er at du skremmer så forbannet mange vekk fra forumene ved å bruke superlativer som "kryssordduster" og "hva for idiotisk spørsmål var dette da" Du har vært omtalt som KONGE ved å "ta" en deltaker på Allers. Vedkommende svarte godt for seg, men jeg har aldri sett henne igjen på forumet. Er det virkelig målet? Jeg forstår bare ikke intensjonenen din med disse ytringene. Å få konge knyttet til sitt navn må jo være en spore til å fortsette, men jeg håper virkelig at en KONGE har lært litt mer ETÌKETTE en det som vises i div. innlegg fra deg. Det norske språket er så rikt at det skulle ikke være vanskelig å finne andre ord for hva en mener. Er veldig enig med Elin, og det er vel det samme som jeg svarte deg sist vi klinsjet på Allerssiden da du kom med en lignende uttalelse til en som var uenig med deg om bruken av BrukHodet. Du har helt sikkert vært kalv en gang du også i kryssordsammenheng. Så vidt jeg vet så døde ORAKLENE ut med det gamle Hellas. Og, svar meg helt ærlig, er det så forbasket vanskelig at noen ønsker å utvikle seg og ber om hjelp på de forumene som er relevante. Dersom du har problemer med dette, så vær så snill, hold deg borte fra forumene, for de er ikke for orakler som deg, men for oss vanlig tenkende som en gang i blant trenger hjelp. Regner med at dette var sterke ord, men dog kun en ytring. Unskyldning får du ikke. Nina Ps. Toppsjiktet i det norske kryssordmiljøet er så snevert at hvorfor ikke være en aktør til å utvikle flere. Det har du en glimrende mulighet til på disse forumene, Hjemmet og Allers, dvs. dersom vi kan få Allers opp å gå igjen etter dine famøse innlegg. Ds. Nina Innlegg redigert. (10-11-08 22:54)
Gjest Alf Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Hei Alf! Jeg kan nok svare deg, men det er ikke alltid like lett å forstå hva du mener. Så vidt jeg kan se, mener du det er mer skammelig å legge ut fasitsvar enn bokstavforslag. Det skal jeg være enig med deg i. Men grunnen til at jeg i dette tilfellet la ut fasit, var for å eksemplifisere hvor enkelt det var å finne frem til løsningen. Bilmerket Edsel står oppført i dette leksikonet (NKL), det står også i SNL, DD's Experten og Mortensens blå kryssordbok. Dette bilmerket - sammen med bilmerket Adler - har dessuten vært en gjenganger i Hjemmets kryssord. Også løsningsordet Uluru har blitt brukt av forfatteren, jeg husker ikke om det kunne være i Ukens nøtt eller Mesterkryss, jeg har det i alle fall notert i mine papirer. Jeg har prøvd å uttrykke meg dempet og dust, og jeg håper svaret kan være dekkende for hva du spør om. Mvh odd Hei Odd, Det at jeg skrev, ikke fått svar ifra deg og andre viderekommende kommer av: Jeg har spurt hvorfor det er så vanskelig å gi tips til andre, om det er for premienes skyld, kanskje for mange sender inn Mester og Ukens Nøtt? ps. hadde flere villet la e-postadressen være åpen, kunne man hatt en dialog privat. Ikke som en som la inn mitt e-postsvar her i forumet. Det fikk jeg mange e-poster om. Hilsen Alf
Gjest egil Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Hei Alf! Jeg kan nok svare deg, men det er ikke alltid like lett å forstå hva du mener. Så vidt jeg kan se, mener du det er mer skammelig å legge ut fasitsvar enn bokstavforslag. Det skal jeg være enig med deg i. Men grunnen til at jeg i dette tilfellet la ut fasit, var for å eksemplifisere hvor enkelt det var å finne frem til løsningen. Bilmerket Edsel står oppført i dette leksikonet (NKL), det står også i SNL, DD's Experten og Mortensens blå kryssordbok. Dette bilmerket - sammen med bilmerket Adler - har dessuten vært en gjenganger i Hjemmets kryssord. Også løsningsordet Uluru har blitt brukt av forfatteren, jeg husker ikke om det kunne være i Ukens nøtt eller Mesterkryss, jeg har det i alle fall notert i mine papirer. Jeg har prøvd å uttrykke meg dempet og dust, og jeg håper svaret kan være dekkende for hva du spør om. Mvh odd Akk ja, da er Odd i gang igjen. At ingen kan ta fra denne mannen hans datamaskin så andre kan spørre om ting uten at denne herremannen skal spy ut edder og galle! Vær så snill Odd, fjern deg fra NKL sine fora! Du er et supereksempel på at andre slutter å spørre i redsel for å pådra seg ufine innlegg fra deg. For lenge siden spurte jeg om du fullstendig har glemt at du en gang selv har vært kalv kryssordmessig sett, uten at jeg ble verdiget et svar den gang. Se bare på Allers sitt forum, det er sånne som deg som skremmer folk vekk. Ingen - og aller minst du - må tro at antall innsendte løsninger blir færre fordi om du prøver å skremme bort potensielle innsendere. Disse samler seg heller i clustere og utveksler løsninger seg i mellom, - resultat - flere innsendte løsninger og mindre vinnersjanser for Odd, dessverre. Til slutt, til dere som skygger banen etter slike verbale angrep, stå på, det er alltid en som svarer skikkelig.
Gjest bøgga Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Til Bøgga: Dersom du er i villrede hvordan denne siden er ment å brukes, kan du bla deg tilbake og lese gjennom innleggene. Jeg synes denne side fortsatt kan fungere som et forum hvor løserne kan samtales om kryssordrelaterte emner, og søke etter løsning på sine problemer. Jeg mener også at spørsmål på nøtte- og mesterkryssnivå bør inneholde problemstillinger som harmonerer med innholdet på dette nivå. odd Jeg synes nå fremdeles at du skylder sonja y.en unnskyldning.hvordan siden brukes, tja jeg har bare hatt den noen år.Det å kalle folk med dumme navn er lavmål.selv en (kryssordgeni) må forstå det.???Noe sier jo å prøve å gjøre andre mindre viser bare hvor liten en selv er.
Gjest Sonja Y Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Til Sonja Y. Siden mitt svar til deg har forårsaket så mange negative og ubehagelige reaksjoner som dem du kan lese nedenfor, velger jeg å gå inn og redigere det bort. Jeg ber deg om unnskyldning. odd Innlegg redigert. (10-12-08 00:58) Hei Odd, Unnskyldningen er akseptert. man kan trå feil, både i kryssord og sosialt. Hilsen Sonja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå