Gjest JAA Skrevet 9. oktober 2008 Skrevet 9. oktober 2008 Denne har ingenting med selve NM,så derfor prøver jeg meg på en bønn om hjelp.Det gjelder VINNER ALLES HJERTE.Det eneste jeg kommer frem til er et produkt som jeg ikke vet en gang om er bra for kropp og hjerte.De tre sikre bokstavene er : nr.2 som den siste i 8 vannrett, nr.4 som den femte i 1 loddrett og nr.6 som den fjerde i 1 loddrett. Bare ett ord dukker opp med disse bokstavene,og det står ikke en gang i SNL.Det kan jo ikke være et synonymt verb vi skal frem til.Hvor finner jeg svaret ? Takker for hjelp. PS.Jeg ser nå at mitt eneste svar er det samme som bensol og det er så visst ikke tilrådelig for hjertet. Innlegg redigert. (10-09-08 17:23)
Gjest Skjye Skrevet 9. oktober 2008 Skrevet 9. oktober 2008 Hei, JAA. Du finner ordrett bekreftelse til denne kombinasjon i Litterært Leksikon, og ingen andre steder enn der. Mvh Skjye.
Gjest JAA Skrevet 9. oktober 2008 Skrevet 9. oktober 2008 Takk for det Skjye.Det er år siden jeg har vært borte i litterært leksikon.Det finns vel på byens bibliotek ? I så fall får jeg ta en tur i morgen slik at jeg kan få HJERTE-fred i helgen. Dette er første gang jeg har kjøpt dette bladet .
Gjest Skjye Skrevet 9. oktober 2008 Skrevet 9. oktober 2008 Denne har ingenting med selve NM,så derfor prøver jeg meg på en bønn om hjelp.Det gjelder VINNER ALLES HJERTE.Det eneste jeg kommer frem til er et produkt som jeg ikke vet en gang om er bra for kropp og hjerte.De tre sikre bokstavene er : nr.2 som den siste i 8 vannrett, nr.4 som den femte i 1 loddrett og nr.6 som den fjerde i 1 loddrett. Bare ett ord dukker opp med disse bokstavene,og det står ikke en gang i SNL.Det kan jo ikke være et synonymt verb vi skal frem til.Hvor finner jeg svaret ? Takker for hjelp. PS.Jeg ser nå at mitt eneste svar er det samme som bensol og det er så visst ikke tilrådelig for hjertet. Innlegg redigert. (10-09-08 17:23) Hei igjen, JAA. For sikkerhets skyld, og for å unngå forvekslinger med andre utgivelser innen samme genre, vil jeg gjerne presisere at her er tale om Snorre Evensbergets Litterært Leksikon, som fra tid til annen i praksis vil være en direkte forutsetning for å kunne komme i mål med bekreftet løsning til kombinasjoner der dette er primærkilde. Mvh Skjye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå