Gå til innhold

Noe å bryne seg på nr.40

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nedre venstre hjørne "veldig slem" får "?rlei" og finner ikke noe passende i diverse oppslagsbøker. Alt på tvers synes å passe

Fortsetter under...

Skrevet

Finner ingen bekreftelse på ordsammensetningen, men det finnes et prefiks på 2 bokstaver som virker forsterkende på stavelsen etter.

Terje

Skrevet

Det har vi også funnet (min kone er X-ordløseren, jeg er datamannen) - men finner ingen bekreftelse. Vi får kanskje spørre Hjemmet om evt forfatterfeil.

Skrevet

Det er vel ingen hemmelighet at ordet jeg tenker på er URLEI. Utfordrer alle forumets lesere til å finne en bekreftelse på at dette faktisk er et ord i en eller annen offisiell ordbok. Kanskje er dette en sveisme på linje med ofte brukte ordet REDEVISE i Puslekryss 2?

Terje

Skrevet

Men hva med ØRLEI da???

Good luck:-0

Skrevet

Ja, hvorfor ikke. Takk skal du ha.:-)

Ordet finnes i Tanums. Pussig hvordan man blir skråsikkert hektet på en løsning og ikke gidder sjekke andre varianter.

Terje

Innlegg redigert. (10-04-08 00:39)

Annonse

Skrevet

Nedre venstre hjørne "veldig slem" får "?rlei" og finner ikke noe passende i diverse oppslagsbøker. Alt på tvers synes å passe

Det var også ett av våre forsøk og virket mest sannsynlig - men finner ingen ordbokbekreftelese. Takk for innsatsen.

Skrevet

I M. Skard ordliste (finnes på nettet) finner vi:

*ør|lei adj meget lei.

I Setelarkivet Norsk ordbok finner vi eksempelet:

"Eg blir så ørlei denna grammofonen som stende der å læte frå måra til kveld, sa mor."

Ut fra dette kan det nok konstateres at stikkordet "veldig slem" ikke er dekkende. "Innmari trøtt av" kunne f.eks. vært et mulig stikkord.

cs

Skrevet

Mon tro hva X-ord forfatteren har å si til sitt forsvar ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...