Gjest punky Skrevet 23. september 2008 Skrevet 23. september 2008 Kongsmotstander skal vel være et egennavn eller ?Finner flere egennavn, men ingen hentydning til å være kongsmotstander. Noe synonymt finner jeg heller ikke
Gjest Bjarne Skrevet 23. september 2008 Skrevet 23. september 2008 Hei, Punky! Det er nok ikke et egennavn. Løsningen finner du i ROB. Lykke til - hilsen Bjarne
Gjest Tanja Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Hei,Begge to! Jeg fant et egennavn på motstanderen i SNL Jeg har også en motstander fra riksmålsbøkene,begge ordene passer inn med de andre løsningsordene 2. 4. og 6. bokstav er felles for kongsmotstsanderen. mvh Tanja Innlegg redigert. (09-24-08 09:01)
Gjest Alf Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Hei, Punky! Det er nok ikke et egennavn. Løsningen finner du i ROB. Lykke til - hilsen Bjarne Hei Bjarne, Egennavn passer glimrende. Har du det fra Hjemmet at det ikke er et egennavn? Alf
Gjest ova Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Alf Jeg fant et fellesnavn som passet , midt i blinken tror jeg.
Gjest bjarne Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Hei Bjarne, Egennavn passer glimrende. Har du det fra Hjemmet at det ikke er et egennavn? Alf Hei, Alf! Nei da, jeg har ingen opplysninger fra Hjemmet, men jeg var nok litt upresis i svaret mitt til punky. Jeg burde ha lagt til at for å finne en brukbar tilknytning til nøkkelordet, må du også over i Norsk Ordbok. Jeg burde også ha lagt til at med MIN løsning kan jeg ikke finne noe brukbart egennavn. Kanskje er det også en biløsning "ute og går"? Hilsen Bjarne.
Gjest Tanja Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Hei! Begge "mine"kongemotstandere er fra den norske kongerekken,både fellesnavnet og egennavnet,jeg fant det ikke i norsk ordbok,er det tre løsninger på dette ordet? mvh Tanja
Gjest Alf Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Hei, Alf! Nei da, jeg har ingen opplysninger fra Hjemmet, men jeg var nok litt upresis i svaret mitt til punky. Jeg burde ha lagt til at for å finne en brukbar tilknytning til nøkkelordet, må du også over i Norsk Ordbok. Jeg burde også ha lagt til at med MIN løsning kan jeg ikke finne noe brukbart egennavn. Kanskje er det også en biløsning "ute og går"? Hilsen Bjarne. Hei igjen Bjarne, En løsning uten egennavn, bare blindbokstavene som er forskjellig. Bør vel godtas hvis løsningsordene omkring er riktige. Hilsen Alf
Gjest JAA Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Kongsmotstander skal vel være et egennavn eller ?Finner flere egennavn, men ingen hentydning til å være kongsmotstander. Noe synonymt finner jeg heller ikke Er det ikke forskjell på kongemotstander og kongsmotstander ?
Gjest punky Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Mente bokst. mine var riktige, men det kan de øyensynlig ikke være, får prøve igjen, har jo ikke hastverk, takker for innspill
Gjest om Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Hei! Begge "mine"kongemotstandere er fra den norske kongerekken,både fellesnavnet og egennavnet,jeg fant det ikke i norsk ordbok,er det tre løsninger på dette ordet? mvh Tanja Tanje et co SNL benevner en mann i norsk historie som motstander av kongen (kongemotstander) som ikke er å finne i den norske kongerekken. Han var motstander i en dramatisk hendelse i eldre norsk histroie. Så her er det flere forslag tydeligvis - så det er vel bare å velge en godt dokumentert løsning. om
Gjest Tanja Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Mente bokst. mine var riktige, men det kan de øyensynlig ikke være, får prøve igjen, har jo ikke hastverk, takker for innspill Hei,OM Begynner "din"motstander med samme forbokstav som kongsnavnet i den d dramatiske hendelsen? I så fall har vi samme løsning mvh Tanja
Gjest om Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Tanja. Svaret er ja! Min løsning har samme forbokstav, og vi har samme løsning. Jeg tror vel at dette er løsningen - selv om kanskje andre kan passe også. om
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå