Gå til innhold

Hvilke hjelpemidler trenger jeg????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har holdt på med kryssordløsing i mange år, men har nå for alvor tatt steget til "nøtta" og "mesterkryss". Jeg har innsett at jeg ikke har nok hjelpemidler her hjemme. Har noen kryssordbøker ( Tanums rettskr.ordbok, DD Kryssordexperten, Kunnskapsforlagets kryssordbok blant andre), men mangler blant annet riksmålsordboka. Denne går jo over mange bind, og er dyr i innkjøp i bokform. Har sett at mange av dere henviser til denne og til f.eks medisinsk ordbok. Det jeg lurer på nå, er hvilke hjelpemidler dere ser på som helt nødvendige for å løse litt vanskligere oppgaver.

Håper på mange svar, slik at jeg ev. kan gå inn på ordnett og bestille et abonnement eller to......( eller enda fler)

Yvonne

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg anbefaler "full pakke" fra Kunnskapsforlaget,dvs Store norske leksikon,riksmålsbøkene,fr.ordbok,synonymer,store norske ordbok,med.leksikon,jeg har stor nytte av norsk kryssordleksikon også.Bokmålsboka finner du gratis på nettet.

Lykke til!

mvh Tanja

Skrevet

Kan alle disse "kjøpes" i en pakke, eller må jeg ta disse hver for seg? Det blir jo noen tusen i året i så fall....Synes det ser ut som at man må ta de hver for seg?

Skrevet

Hei!

Om du går inn på denne siden vil du finne en prisliste på en pakke

http://www.ordnett.no/Priser.html

Denne koster 398,-

Selv har jeg gjennom min internettleverandør (telenor) fått en pakke som inkluderer disse pluss Store Norske Leksikon til 298,- Medisinsk ordbok må jeg da kjøpe tilgang på i tillegg (150,- i året). Sjekk om din internettleverandør har samme tilbudet, og jeg ville evt ringt til kunnskapsforlaget eller bokkilden (som ser ut til å ha begynt å selge produktet) for å få et tilbud.

Lykke til som ny nøtteløser!

Anita

Skrevet

Fant i alle fall ut at jeg kan få gratis prøveab. i 30 dager på riksmålsordboka. Da starter jeg der.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...