Gjest Grynet2 Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 Heisann!! No har eg muligens gjort ein feil her. Til høgre for bildet: Slepet. -loen.? Er det noken kryssende ord som er feil? Har kabel, pirog, poster og stenose. Ser rett ut, men eg finn ikkje slepet noken stad. Grynet2
Gjest Anonym hjelper Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 Siden jeg ikke har sett oppgaven, kan jeg ikke garantere riktigheten av alle de kryssende ordene, men det er iallfall intet galt ved at du på det uløste ordet har -loen. Svaret finner du enkelt i både Tanums og Norsk Riksmålsordbok, det er bare å prøve seg frem med bokstaver som høres naturlige ut foran -loen. Bare du er obs på at løsningsordet i ubestemt form er på fire bokstaver, ikke tre, så kan du ikke unngå å finne det.
Gjest Solveig Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Heisann!! No har eg muligens gjort ein feil her. Til høgre for bildet: Slepet. -loen.? Er det noken kryssende ord som er feil? Har kabel, pirog, poster og stenose. Ser rett ut, men eg finn ikkje slepet noken stad. Grynet2 Siden "slepe" = "sloe" her i NKL, så er det kanskje en annen form av dette ordet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå