Gå til innhold

Mesterkryss 34

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har skjedd ? Etter å ha holdt meg borte fra Hjemmet en tid har jeg abonnert igjen og kastet meg over både mesteren og nøtta.Alt unnagjort på en time.Har jeg blitt så mye bedre ? Neppe.Med så lette oppgaver bør begge skifte navn.Håper dette er et engangs-tilfelle.Husker at før måtte vi søke etter bortgjemte løsningsord i de underligste artikler.Ja,det var tider det.Leser at Allersnøtta har blitt så vrien.Kanskje det er en ide heller å abonnere på Allers for fremtiden?

Fortsetter under...

Skrevet

Hei,

Kan nok være at du kom inn på et heldig tidspunkt.

Har vært flere finurlige løsningsord i begge kryssordene mange ganger i det siste, så ikke gi opp så lett.

Send meg gjerne en e-post hvis du vil utdype det nærmere.

Alf

Skrevet

Hva har skjedd ? Etter å ha holdt meg borte fra Hjemmet en tid har jeg abonnert igjen og kastet meg over både mesteren og nøtta.Alt unnagjort på en time.Har jeg blitt så mye bedre ? Neppe.Med så lette oppgaver bør begge skifte navn.Håper dette er et engangs-tilfelle.Husker at før måtte vi søke etter bortgjemte løsningsord i de underligste artikler.Ja,det var tider det.Leser at Allersnøtta har blitt så vrien.Kanskje det er en ide heller å abonnere på Allers for fremtiden?

Med fare for å bli tatt for en arrogant klager , gjentar jeg forrige ukes lille hjertesukk.Hvorfor er MESTERkryss blitt så enkel at den unnagjøres på 22 minutter ? Gleder meg til oppgaven som jeg skal kose meg med HELE helgen,og så blir det bare noen minutter.Tror snart jeg må kutte ut elektroniske hjelpemidler for å ha noe å bryne meg på.Men det var vel ikke hensikten. Nå har jeg nøtta igjen. Håper den er vrien. God helg.

Skrevet

Hei Nann,

Trodde det var en hobby, ikke om å gjøre å skrive hurtigst mulig.

Kanskje du bør kontakte forfatteren isteden.

Jeg hørte bestandig hjemme at selv..... ikke er n. v.

I all vennskapelighet.

Alf

Skrevet

Nann/arrogant klager.

Dette forumet er nok ikke noe for deg. Du kan gå over på Allers (var det ikke det), eller forlate NKL. Når man opererer i et forum hvor man ikke passer, blir det kluss. Vi andre som av og til trenger litt hjelp, vil fortsette å trives her, og synes vanskelighetsgraden stort sett er ok. Og som Alf , har jeg og mange andre kryssordløsning som hobby, og trives utmerket - også her på NKL. Håper du finner et forum som passer, og hvor du kan finne andre likesinnede. Hvis ikke, kan dette bli ensomt.

Det er jo alltid slik at hvis en bsgynner på noe som er for lett, blir det liten utfordring i det. Kanskje Allers, som du sier, kan gi større utfordringer ?

Og at du også kan fortsatt ha kryssord som hobby.

God helg fra oss på NKL.

om

Skrevet

Det er vel slik Nann at vanskelighetsgraden går opp og ned også med Mester-

krysset.Er enig med deg at det har vært to svært lette oppgaver nå og derfor skjønner jeg ikke helt de negative reaksjonene til Alf og om.Det er vel ikke om å gjøre at Mesterkryss blir like lett som alle de andre oppgavene i Hjemmet? Syns det er så mange enkle at vi også trenger noen skikkelige vi kan bryne oss på.Best syns jeg det er hvis oppgaven er så vanskelig at jeg står helt fast...Da er dette forum flott slik at man kan be om en ørliten hjelp. Og så vil jeg be Alf utdype sitt kryptiske budskap som består av prikker og forkortelser.

Annonse

Skrevet

Hei Sølvi,

Jeg har ikke fått noen utdyping når jeg ba om det.

Send meg gjerne en e-post hvis du har noe mer på hjertet.

Først, synd at du fant mine betraktninger negative.

Det var ikke meningen. Jeg er ingen person som fornærmer folk.

Hvis du ikke skjønner forkortelsene, så lærte jeg i oppveksten at man ikke skulle si at man var flinkere enn mange andre, men huske å takke når eller hvis noen sa det. ( ikke skryte av seg selv)

Folk er jo forskjellige, heldigvis.

Alf

Skrevet

Det er vel slik Nann at vanskelighetsgraden går opp og ned også med Mester-

krysset.Er enig med deg at det har vært to svært lette oppgaver nå og derfor skjønner jeg ikke helt de negative reaksjonene til Alf og om.Det er vel ikke om å gjøre at Mesterkryss blir like lett som alle de andre oppgavene i Hjemmet? Syns det er så mange enkle at vi også trenger noen skikkelige vi kan bryne oss på.Best syns jeg det er hvis oppgaven er så vanskelig at jeg står helt fast...Da er dette forum flott slik at man kan be om en ørliten hjelp. Og så vil jeg be Alf utdype sitt kryptiske budskap som består av prikker og forkortelser.

Dette er høyst forvirrende. Alf etterlyser en utdyping fra meg.Når og hvorfor ?

Hilsen Sølvi.

Skrevet

Hei Sølvi,

Dette var jo til Nann, da hun hadde sine betraktninger, kom jo aldri noe.

Jeg skrev et innlegg ca. 19:40.

Sto inne, hvorfor det ikke var der når jeg gikk inn nå, vet jeg ikke noe om.

Jeg er ikke en person som fornærmer noen.

Var bare et motinnlegg ang. vanskelighetsgraden.

Den har jo flere år, sikkert før jeg startet med Mester og Ukens Nøtt.

Dette er et sluttinnlegg fra meg.

Jeg synes at når det blir flere slike innlegg fra både meg og andre, bør det tas ved personlig e-post.

Det er ikke dette forumet skal brukes til.

Alf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...