Gå til innhold

Mesterkryss 33

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer ikke videre før jeg får svar fra en vennlig hjelper.Skal tyrann begynne på g,j eller noe annet og hvor finner jeg svar på hva dager kan

være ?

På forhånd takk.

Fortsetter under...

Skrevet

Akkurat nå for tiden opplever vi slike dager på Østlandet. Ordet finner du i Tanum eller NRO, men koblingen til dager går via et synonym som står definert i BO. Tyrannen er ikke vanskelig å finne så han har du helt sikkert registrert allerede.

Skrevet

Takker cs for fin rettledning. Nederste venstre hjørne var en nøtt.

Skrevet

Jeg kommer ikke videre før jeg får svar fra en vennlig hjelper.Skal tyrann begynne på g,j eller noe annet og hvor finner jeg svar på hva dager kan

være ?

På forhånd takk.

Skal treet nede i hjørne ha J som 2. bokst. Må ha kjørt meg fast

Skrevet

være ?

På forhånd takk.

Ja,punky.

Skrevet

Hei Elna,takk for svar,har skrevet ned alle trær med J som 2. ,men foreløpig strander det med vannrette ord. Siden jeg så svaret ditt først nå, må jeg vente til i morgen før jeg prøver meg videre

Annonse

Skrevet

Har kjørt meg helt fast i nederste venstre hjørne. Litt uvanlig, men si meg slutter dette treet som har J i andre bokstav på ....tre?

Skrevet

være ?

På forhånd takk.

Hei Tiny:

Dette hjørnet har veldig mange mulige løsninger og det er ikke umulig

at du kan få hjørnet til å gå opp med --tre til slutt. Men det er sjelden

at xordmakeren "gjentar seg sjøl" i stikkordet og løsningsordet..!

I en av mine alternative løsniger hadde jeg BJØRKEVED, men Hjemmet

vil ikke godta dette ordet som løsningsord for "Tre". Merkelig, spør du

meg, særlig etter å ha lest definisjonen for "ved" i NKL...

Skrevet

Tiny

Hvis du kan søke her i NKL, så prøv det. Søk på TRE , 9 bokstaver med J som andre bokstav. Så følger du rådet som ble gitt ovenfor, at kryssordmakeren sjelden gjentar seg selv. Sjalt derfor ut løsningsord som slutter på -TRE. Så kan du se hvilket/hvilke forslag du sitter igjen med. Kanskje det kan være lurt å prøve KONGE først ?? Har du løsningsordet på PLAGG/13 bokstaver, kan det hjelpe deg. Du har nok første del av løsningsordet for plagg ?. Da vil du omsider også finne LÆRE. Som kryssordløsere må vi prøve "alt". Det er nok også flere løsningsmuligheter i dette hjørnet.

om

Skrevet

Strever fremdeles nede til venstre, drister meg til å spørre om en ting til,skuespiller: egennavn ell. ikke?

Skrevet

punky

Mitt forslag på

skuespiller er: Egennavn. Samme som et musikkuttrykk = inderlig, med hengivelse (ifølge TANUMS). Med utgangspunkt i musikkuttrykket finner du ham lett på Google hvis du søker på skuespiller.

Lykke til. Men i dette hjørnet er det åpenbart flere løsninger. Så det spørs hvilke andre løsninger du har i hjørnet når du skal finne skuespilleren.

om

Skrevet

Takk for hjelpen, skuespilleren var bøygen, men med din hjelp er oppgaven ferdig. Er deg evig takknemlig, det var bare på Google jeg fant skuespilleren,de andre ordene hadde jeg vært innom, men de strandet på skuespilleren. Takk igjen. Mvh. Punky

Annonse

Skrevet

Jeg sleit også mye med det hjørnet,men endte ikke opp med et egennavn på skuespiller,men et substantiv som mer viser til det å være skuespiller.Her må det åpenbart være flere løsninger,for jeg kom omsider i mål,jeg også.

Randi

Skrevet

randi & co

Jo, her er det flere løsninger. Det ser ut til å være flere enn 2 også.

Det er flere loddrette løsninger. Og når det vrimler! av skuespillere i verden, vil det være rart om det ikke er en skuespiller til hver av de ulike (loddrette) løsningene. Det blir nok sendt inn flere løsninger, vil jeg tro.

om

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...