Gå til innhold

Mesterkryss 32

Anbefalte innlegg

Gjest Sølvi
Skrevet

I nederste høyre hjørnet,skal det virkelig være fugler i flertall ? For meg passer det med fugl i entall.

Fortsetter under...

Gjest anita_m
Skrevet

Her passer det iallefall fint inn med fugler i flertall (selv om jeg fint kunne klart å få inn entallsformen også..)

anita

Gjest Sølvi
Skrevet

Takker Anita. Da har jeg noe å jobbe med og er (heldigvis) ikke ferdig med oppgaven.

Skrevet

Srever med det samme og tror at forfatteren er feil, men finner ingen annen. I tillegg strever jeg med overtreffe. 4.bokst. mener jeg er rett,og som 2, har jeg brukt 8 varianter. Lurer på om B er rett som nest siste

Skrevet

I nederste høyre hjørnet,skal det virkelig være fugler i flertall ? For meg passer det med fugl i entall.

Overtreffe: hvis du slår opp i norsk synonymordbok får du et greit svar

arne

Skrevet

Srever med det samme og tror at forfatteren er feil, men finner ingen annen. I tillegg strever jeg med overtreffe. 4.bokst. mener jeg er rett,og som 2, har jeg brukt 8 varianter. Lurer på om B er rett som nest siste

Hei

Forfatteren finner du i SNL. Løsningen på overtreffe finner du i Ordnett. Har ikke b som nest siste. Hilsen Egon

Annonse

Skrevet

Hei Egon, det var i SNO jeg fant forfatteren min, men ved å gå tilbake igjen, fant jeg en til. Den må jeg ha oversett første gang, gleder meg til å begynne med fuglene igjen. Hadde neppe gått tilbake til SNL igjen uten svar fra deg. Jeg burde ha hatt straff for ikke å sjekke synonymordboka mi. Takk til dere begge for hjelp Mvh. Punky

Skrevet

Nå har jeg ett ord igjen som jeg ikke er i stand til å finne, selv om jeg tror (trodde) at mine bokstaver (4 kons.) var riktige. Det gjelder diktsamling, vannrett nedenfor midten. Skal jeg fram til et synonym eller et egennavn ? Håper noen vil gi meg et hint. Kjedelig å gi opp når jeg har fått til alt det andre.

Gjest anita_m
Skrevet

Diktsamling er en tittel på en samling, og om du har 4 konsonanter, er jeg redd for at iallefall 2 av de kryssende ordene dine er gale....

Anita

Innlegg redigert. (08-08-08 19:38)

Skrevet

Takk og takk anita m. Da løste det seg. God helg. Hilsen teie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...