Gå til innhold

nøtta 30

Anbefalte innlegg

Gjest randi
Skrevet

Må bare "bite i det sure eplet" og be om litt hjelp på 9l denne gang.Ikke snakk om at jeg finner denne nesevise personen,så nå regner jeg med at jeg har feil på kryssende ord.Da er det greit å få det bekreftet/avkreftet,i alle fall.Jeg har _r_r_n_t, og tror jeg har lett i alle mulige hjelpemidler etter nesevis person,men har vel ikke lett på rett sted,antageligvis.Aner liksom ikke akkurat nå.Frustrasjon er vel det man føler nå.ja.Så håper i det lengste!!

Mvh Randi

Fortsetter under...

Skrevet

Hei

Den første R-en er ikke riktig. Du finner han i NRO. Egon

Gjest randi
Skrevet

Tusen takk,Egon!

Nok en gang var du en reddende engel.Fant det etter ditt tips,og måtte rette opp et par feil siden 11v ble endret.men jeg kom i mål,så frustrasjinen forsvant med havskodda.Ha en fin kveld.

mvh Randi

Skrevet

Har probl. med stupebrett og tannlegeinstrument.

Hvor kan jeg søke?

På stupebrett har jeg: - V - E -

På tannlegeinstr.: - E - E -

Er bokstavene riktige?

Skrevet

Tiny.

Tannlegeinstrumentet finner du i Medisinsk ordbok.

Løsninga finner du også her på NKL. Skriv inn bokstavene dine, eller du søker på instrument. Det står ikke direkte at det er tannl.instr. her på NKL, men du kan sjekke det du tror er løsningen.

Stupebrettet finner du i NRO. Jeg er ikke helt sikker på at V er riktig i forslaget ditt. Jeg hadde en annen bokstav. Tenk på det når du søker i NRO.

om

Gjest punky
Skrevet

Finner ikke den nesevise jeg heller, hadde samme bokstaver som Randi, for kua mi var diger, Fjernet den første R og brukte NKL og de resterende bokstavene. Vet jo at berusete personer kan være nesevise, men dog allikevel, det var det eneste alternativet som muligens kunne passe

Annonse

Gjest randi
Skrevet

Hei punky!

Jeg gikk på ordnett med de bokstavene jeg hadde uten den r`n som var feil,og fant den nesevise personen der.Jeg hadde det samme som deg på 11v skjønner jeg,men fant det riktige på ordnett.Der fant jeg også 8l som jeg hadde feil,skjønte jeg etterhvert.(Utrolig hva man finner på .ordnett,egentlig.)Jeg måtte endre 3l også,når 11v falt på plass.Det må vel du også,kanskje.Lykke til videre.

mvh Randi

Gjest punky
Skrevet

Så deilig å få svar fra deg, nå skal jeg med en gang gå inn på ordnett før jeg gir meg. Siden NKL var nevnt, tenkte jeg ikke på ordnett, men man bør jo dobbeltsjekke. Skal legge meg det på minnet, takk for tipset.

Gjest punky
Skrevet

Skjønner ikke hvordan du fannt den nesevise personen, gir meg, i alle fall for i natt, god natt

Gjest randi
Skrevet

Hei punky!

Gå på ordnett.Skriv inn de bokstavene du har med _ for de bokstavene du mangler. _a_b_c_,bare som et eks.)Så søker du i oppslagsord,og da dukker det opp i NRO.Da klarer du det.

Mvh Randi

Gjest punky
Skrevet

Takk for hjelp igjen, denne måten å søke på var ny for meg. Da gikk det greit.Lærer stadig noe nytt. Nå skal jeg ut kose meg i solen,så kua får vente til etter dagsrevyen.

Gjest punky
Skrevet

Hei Randi, er deg evig takknemlig for søkertips, fikk ferdig 30 og på 31 har jeg klart mye hvor jeg sto fast ved å bruke tipset ditt. Er så glad,tralala:) Mvh.Punky

Gjest randi
Skrevet

Bare hyggelig,punky.Jeg har selv lært dette av hyggelige og greie "kryssordløsere" da jeg var i startfasen med mesteren,spesielt.

De hjalp meg masse,og var kjempegreie hjelpere som gjorde at jeg ikke ga opp i starten,noe som har gitt meg mange nye utfordringer.

Så bare trivelig å kunne hjelpe litt også,ikke bare be om hjelp.(Noe jeg ofte gjør.)

(Har ikke begynt på 31 enda.)

Ha en god natt.(ser at du heller ikke gir deg så tidlig.)

Mvh Randi

Annonse

Gjest punky
Skrevet

Begynner på jobb igjen førstkommende mandag,så da blir det andre "boller".50% jobb,50% AFP, men enkelte frikvelder blir det jo. Du får ha en god natt. skal sitte litt med nøtta 31, mester`n er i boks

Skrevet

Takk for hjelp igjen, denne måten å søke på var ny for meg. Da gikk det greit.Lærer stadig noe nytt. Nå skal jeg ut kose meg i solen,så kua får vente til etter dagsrevyen.

Ett spørsmål: For å søke i Ordnett med - for bokstaver du manger; må man være medlem eller kan alle bruke denne?

Gjest randi
Skrevet

Du må nok abonnere på ordnett for å kunne bruke det,ja.

Randi

Skrevet

Har ennå ikke funnet ut av stupebrett. Har: - V/J - E -. Er disse bokstavene riktige, evt. om det er et ord i flertall?

Siden jeg ikke har tilgang på hverken Ordnett eller NRO, lurer jeg på om det er noe annet sted jeg kan søke/lete.

Takknemlig for tips. Det er så irriterende å mangle bare dette ordet.

Skrevet

Hold på j som andre bokstav. E er rett.Mulig du finner det i en av Danielsens kryssordbøker,men det har jeg ikke sjekket.Du får tenke på et badeanlegg med stupebrett,så kanskje du finner ut av det.

Har du sjekket her på nkl da?Kanskje står det her også hvis du søker med de bokstavene du har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...