Gjest Egon Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 Mester nr 30 gikk forholdsvis greit. Løsningen på "asiatisk landsby" (finnes sikkert på tusenvis) fikk meg til å stusse litt. Ved søk i SNL med kryssende bokstaver gav meg et treff. Byen blir omtalt som et regionlt senter, har mer enn150000 innbyggere og har flyplass. Etter min mening kan vel neppe dette kalles for en landsby. Kan noen fortelle meg om jeg må ta en runde med viskelæret, eller kan jeg beholde løsningen jeg har? Hilsen Egon
Gjest Aksel Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 Hei Egon! I diverse kilder omtales stedet dels som landsby, dels som by. SNL bruker "landsby", uten å angi innbyggertall. Andre kilder opplyser at tallet har vært opp til 40.000. Landsbyen har fått en spesiell kultur oppkalt etter seg, kanskje bedre kjent som en kultur oppkalt etter en viktig, kjent asiatisk elv. Lykke til! Vh Aksel
Gjest Egon Skrevet 29. juli 2008 Skrevet 29. juli 2008 Hei Aksel Takk for innspill, tror jeg har funnet riktig landsby, men løsningen satt jaggu langt inne. Hilsen Egon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå