Gå til innhold

Mesterkryss 27

Anbefalte innlegg

Gjest Sølvi
Skrevet

Har stått bom fast i flere dager med nederste høyre hjørne.Hvor finner jeg stempel ? Jeg har r og n som andre og fjerde.Er disse rett ?

Fortsetter under...

Gjest Tanja
Skrevet

Hei.Sølvi!

Du finner ordet i store norske også!

Ha en fin dag!

mvh Tanja

Gjest Sølvi
Skrevet

Takker Sven og Tanja.Nå har jeg noe å holde på med.MEN! Hva har skjedd med ordnetts kryssordhjelp?Når jeg går inn der får jeg nå opp tusenvis av ord som slutter på genitiv-s.Hvem har bruk for noe slikt.Før kunne kryssordhjelp være til litt hjelp,men nå er det bare tull og brysomt med den. Fins det en måte å komme tilbake til det forrige og mye enklere systemet ?Jeg prøver med

_r_n_______r_ og får opp de underligste ord.Går jeg videre med f.eks.BRINGEKLEMTAS (??) ender jeg på alltekst uten å få noen forklaring. Hvem har ødelagt hele kryssordhjelpen ?

Gjest Tanja
Skrevet

Hei,Sølvi!

Jeg prøvde kryssordhjelp nå,med et ord på 5 bokstaver,da var den helt ok

Kanskje du finner ordet i nkl istedet?

Lykke til-

mvh Tanja

Skrevet
  - skrev (På 30.6.2008 den 15.00):

Takker Sven og Tanja.Nå har jeg noe å holde på med.MEN! Hva har skjedd med ordnetts kryssordhjelp?Når jeg går inn der får jeg nå opp tusenvis av ord som slutter på genitiv-s.Hvem har bruk for noe slikt.Før kunne kryssordhjelp være til litt hjelp,men nå er det bare tull og brysomt med den. Fins det en måte å komme tilbake til det forrige og mye enklere systemet ?Jeg prøver med

_r_n_______r_ og får opp de underligste ord.Går jeg videre med f.eks.BRINGEKLEMTAS (??) ender jeg på alltekst uten å få noen forklaring. Hvem har ødelagt hele kryssordhjelpen ?

Du har helt rett, Sølvi! Nytten av Kryssordhjelperen er nesten borte nå, for nå gir den tilslag på på alle tenkelige og utenkelig former av søkeordene!

Annonse

Skrevet
  - skrev (På 30.6.2008 den 12.13):

I Tanums. Bokstavene stemmer.

Hei Tanja. Du skrivet at svar på stempel står i SNL. Jeg finner ikke ordet der,bare begynnelsen.Men hjørnet har gått opp,så kanskje det er flere alternativer ? Jeg sliter derimot med det nederste høyre hjørnet. Kan kvinner være,der har jeg t,o,a på andre,fjerde og sjette.Men finner ikke svar noensteds.Hvilke bokstaver er riktige ? Takker for svar.

Gjest Tanja
Skrevet

Hei Elna!

Jeg beklager ,ordet står i Tanum.Hva kvinner kan være har jeg ikke klart

valpen min har "lest"kryssordoppgaven.den er fritt sitert stykkevis og delt!

Jeg skal gjerne hjelpe deg med å lete.er det 7 bokstaver i løsningsordet?

Jeg har prøvd med de bokstavene du har med 7 bokstaver,men fant ikke noen løsning.

mvh Tanja

Gjest punky
Skrevet

Jeg for min del finner ikke stikkordet stempel, men i hjørnet nede til venstre står det stemme.Er stempel skrivefeil for stemme?

Gjest terge
Skrevet
  - skrev (På 30.6.2008 den 18.53):

Hei Tanja. Du skrivet at svar på stempel står i SNL. Jeg finner ikke ordet der,bare begynnelsen.Men hjørnet har gått opp,så kanskje det er flere alternativer ? Jeg sliter derimot med det nederste høyre hjørnet. Kan kvinner være,der har jeg t,o,a på andre,fjerde og sjette.Men finner ikke svar noensteds.Hvilke bokstaver er riktige ? Takker for svar.

hei, elna, bare a er rett

punky, stempel skal det være

Gjest Aksel
Skrevet
  - skrev (På 30.6.2008 den 11.31):

Har stått bom fast i flere dager med nederste høyre hjørne.Hvor finner jeg stempel ? Jeg har r og n som andre og fjerde.Er disse rett ?

Hei alle!

Ingen skrivefeil i denne oppgaven. Stempelet er et substantiv for en spesiell tjeneste som ytes av et myndighetsorgan i offentlig sektor.

Elna: A er riktig, ikke de to andre bokstavene. Det er snakk om en meget skattet egenskap blant ditt kjønn. Noen går langt for å bli det...

Sølvi: For ordens skyld, R er feil som nest siste bokstav.

Lykke til!

Vh

Aksel

Gjest punky
Skrevet

Fant endelig stikkordet, aner ikke hvor mange ganger jeg har lest igjennom alle stikkordene uten å finne det. Selv om høyre hjørne var nevnt, leste jeg overalt. Må ha vært fullstendig blind

Skrevet

Takker alle som har vært behjelpelige gode råd.Skulle altså ha gått inn for førsttenkte løsning når det gjaldt kvinner,men bokseren ødela litt.

Annonse

Gjest Lilli
Skrevet

Jeg finner ikke det stemplet, samme hvor mye hjelp dere har gitt meg, så antar at "fins bl.a. i Japan" er feil hos meg - har _y_s_vere?? - har de riktige 3 bokstavene i stempel, men nytter ikke å søke på de bokstavene - ?

Veldig takknemlig for et lite "push" her -

Lilli

Skrevet

Hei Lilli.Stempelet finner du svar på flere steder,bl.a. i Tanum,men ingen steder står det forklart med at det er stempel.Du må bare resonnere.Dine bokstaver når det gjelder det som finnes i Japan er alle feil.

Gjest Tanja
Skrevet
  - skrev (På 1.7.2008 den 18.21):

Jeg finner ikke det stemplet, samme hvor mye hjelp dere har gitt meg, så antar at "fins bl.a. i Japan" er feil hos meg - har _y_s_vere?? - har de riktige 3 bokstavene i stempel, men nytter ikke å søke på de bokstavene - ?

Veldig takknemlig for et lite "push" her -

Lilli

Hei,Lilli og Elna!

Jeg fant en gnager i leksikonet som passer med bokstavene til Lilli

Den sover i sju lange og sju brede...........

mvh Tanja

Gjest Lilli
Skrevet

Hei Elna og Tanja -

ja, det var jo den gnageren jeg hadde, da - - - men da jeg fikk den bort, ble det mye lettere, tusen takk for all hjelp -

Lilli

• 2 uker senere...
Skrevet

Er det noen vennlige sjeler som kan hjelpe meg med det siste ordet jeg sliter med. "kan kvinner være."???? Vi kan jo være alt mellom himmel og jord,men i dette tilfellet...hva? Jeg har _t_o_a_ (r,u,el.y)_.Hje-e-lp!

Mvh.Edy

Gjest Sigurd
Skrevet

Hei Edy!

A og R er riktig. Ordet finner du i NKL.

Mvh Sigurd

Skrevet

hei Sigurd.

takk for hjelpen.Jeg burde tatt meg en titt i speilet så hadde jeg sett ordet,he-he. men nå fikk jeg full stopp med kjelen og bærsorten.Er bæret gult og kjelen har en mannsnavn,mon tro...

Skrevet

Edy

( Ja, du må være ei flott jente, Edy, etter siste innlegget ditt å dømme. )

Kjelen finner du her på NKL. Deler av den i alle fall er et mannsnavn/guttenavn.

Bærsorten: Du vil nok finne sorten i salg i disse dager. Og kjøper du fløte til, får du en kosestund de lux. Hvis du ikke har kunnskap om bærsorter, kan du ta snl til hjelp.

om

Skrevet

Takk,takk. Men fremdeles sliter jeg med bærsorten. Er andre bokstav en L og fjerde ennT. Har jeg gått meg vill på myrene og ikke tatt med meg "kjelen" heller.

mvh.Edy

Skrevet

Tusen takk til Sigurd og om......Nå har jeg vært på butikken og kjøpt bæra,så til helga skal jeg bake kake......sette på kjelen og kose meg med Hjemmetx-ord nr.28.

God sommer alle X-ord fans....

mvh.Edy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...