Gjest Odd Inge Skrevet 29. juni 2008 Skrevet 29. juni 2008 Hei! Nå står det på 3 ord: 1. "Godtemplar" - Har: - V - O - D - U - L - . Tror det må bli ett eller annet som begynner med AVHOLD. 2. "Sektgrunnlegger". - Har: - A - I - . 3. "Partimedlem". - Har: - U/Ø - L - E - . Noen som har tips på hvor jeg kan lete litt ekstra? Mvh Odd Inge
Gjest Belladonna Skrevet 29. juni 2008 Skrevet 29. juni 2008 Jeg har ikke dette kryssordet, men bare et forslag når det gjelder ditt første spørsmål. Hvis du fjerner "u" og søker her, får du to alternativer. Kanskje ett passer?
Gjest punky Skrevet 29. juni 2008 Skrevet 29. juni 2008 M ed hjelp fra deg fant jeg sektgrunnleggeren. Jeg gikk inn på SNL , skrev _a_i_ og søk. Fikk riktignok opp 50 ark og 1000 ord så da var det bare å sjekke med bokst. dine. Heldigvis hadde ordet bare 5 bokst. og da var det overkommelig. Lykke til :)
Gjest randi Skrevet 29. juni 2008 Skrevet 29. juni 2008 Hei! Nå står det på 3 ord: 1. "Godtemplar" - Har: - V - O - D - U - L - . Tror det må bli ett eller annet som begynner med AVHOLD. 2. "Sektgrunnlegger". - Har: - A - I - . 3. "Partimedlem". - Har: - U/Ø - L - E - . Noen som har tips på hvor jeg kan lete litt ekstra? Mvh Odd Inge Hei Odd Inge. 1 finner du på ordnett,men u er feil.Du tenker rett. 2 finner du i DD`s Eksperten.Bokstavene dine er riktige. 3 finner du i snl.Skal være u,ikke ø. Mvh Randi
Gjest Odd Inge Skrevet 29. juni 2008 Skrevet 29. juni 2008 Da er det i boks. Takk alle sammen! Svaret på "Godtemplar" var finurlig og artig. Hadde feil på "ubrukt". "Sektgrunnlegger" fant jeg på "den enkle" måten i DD-eksperten etter tipset fra Randi, men han står også i SNL som Punky skriver. "Partimedlem" fant jeg også, dersom enkeltmedlemmer teller. Medlemmet jeg fant tilhører Sp! Mvh Odd Inge
Gjest Aksel Skrevet 30. juni 2008 Skrevet 30. juni 2008 Hei! Nå står det på 3 ord: 1. "Godtemplar" - Har: - V - O - D - U - L - . Tror det må bli ett eller annet som begynner med AVHOLD. 2. "Sektgrunnlegger". - Har: - A - I - . 3. "Partimedlem". - Har: - U/Ø - L - E - . Noen som har tips på hvor jeg kan lete litt ekstra? Mvh Odd Inge Hei Odd Inge! Du bør ta en runde til med partimedlemmet med mindre dobbeltløsning godtas som fasit. Den "norske" du har kommet til er eventuelt en sekundærløsning, den primære må du nok bl.a. til Ordnett, og Italia, for å finne. Lykke til! Vh Aksel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå