Gå til innhold

meter-18

Anbefalte innlegg

Gjest punky
Skrevet

Dekke,, skal 5. være J

Fortsetter under...

Gjest Aksel
Skrevet

Hei punky!

Du mener vel "Mesterkryss" nr. 18/08, og 5. bokstav?

Hos meg er den ikke en J, men...

Vh

Aksel

Gjest randi
Skrevet

Hei Aksel.

Håper ikke svaret ditt kan tydes dithen at dekke ikke inneholder j i det hele tatt-?Da er i så fall hele mitt nedre venstre hjørne på ville veier.

Sliter nok oppe til venstre.Det er det vanskelige hjørnet denne gangen,for meg i alle fall.

Jeg lurer på om "vokser på stubber" inneholder ø og t?Men det er vel feil,for jeg finner ikke ut av det.Syns jeg har lett over alt,så et tips her ville vært fint,om det går an å spørre om det.

Mvh Randi

Skrevet

randi.

Jo, "dekke" inneholder en J.

om

Gjest randi
Skrevet

Takk for det,om.Da kan jeg glemme det hjørnet,og godt er det,for problemet er oppe til venstre,om jeg nå får det på plass da.Håper i det lengste på et tips der.(Lurer faktisk på om den som levde mange år i eksil har et historisk berømt navn?)

Mvh Randi

Gjest Sigurd
Skrevet

Hei Randi!

Jeg har også ø og t i "vokser på stubber". Han i eksil er professor i litteratur. Har du noen tips ang. "dekke"? Lykke til med arbeidet :-)

Mvh Sigurd

Annonse

Gjest Sigurd
Skrevet

Hei Randi!

Fant nettopp "dekke" :-)

Mvh Sigurd

Gjest punky
Skrevet

Er glad for å få J bekreftet, så nå slipper jeg å lete etter en annen slekt, sliter fremdeles med dekke, skal det være en M i ordet, sier ikke hvor

Gjest punky
Skrevet

Ved å fjerne nest siste bokstav, tror jeg at jeg fant dekke, men da blir det to M`er i ordet, medfører det riktighet?

Gjest Aksel
Skrevet

Dekke,, skal 5. være J

Hei alle!

Bare en ørliten oppklaring: Mitt "men..." i svaret var ment som en halvkvedet vise, som skulle lede tanken hen på at den forespurte bokstav var med i løsningen, om enn ikke som 5. bokstav. Derfor også spørsmålstegnet ved bokstavnummeret. Når løsningen er funnet, vil man skjønne enda bedre hvorfor presisering her ble spurt om.

Vh

Aksel

Gjest punky
Skrevet

Beklager at jeg tellet feil, men dekke er i havn

Gjest randi
Skrevet

Hei Randi!

Jeg har også ø og t i "vokser på stubber". Han i eksil er professor i litteratur. Har du noen tips ang. "dekke"? Lykke til med arbeidet :-)

Mvh Sigurd

Hei igjen!

Må innrømme at jeg fortsatt sliter i det hjørnet.Hvordan finner jeg spesialist?Noe hjelp å få her for å komme videre?

Mvh Randi

Gjest Sigurd
Skrevet

Hei randi!

"Spesialist": Kvinnelig norsk lege. Lykke til!

Mvh Sigurd

Annonse

Gjest punky
Skrevet

Jeg gikk inn på ordnett, satte inn bokstavene mine og vips, der var hun.

Gjest randi
Skrevet

Hei og godmorgen til gode hjelpere!

Endelig fant jeg ut av dette hjørnet,takket være god "veiledning"for å komme i mål.Jeg hadde nok tenkt for mye på en mer berømt stafettverdensmester,og da ble det ikke lett,men dere hjalp meg på rett spor,så nå blir det en "rolig" helg med "Hansen" i steden.Ha en god helg!

Mvh Randi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...