Gå til innhold

nøtta 16

Anbefalte innlegg

Skrevet

Strever med OL-greia, vant vedkommende noe eller var bare deltager ?

Fortsetter under...

Skrevet

Du skal ha takk, men står fremdeles på stedet hvil

Skrevet

Fant en norsk sveitsisk og amerikansk, men den norske deltok i 1976 og 1980, og siden du skrev deltager på 1980 tallet, vraket jeg ham. Får prøve han likevel

Skrevet

Han jeg tenkte på var det ikke, ingen legering passet med navnet hans, men ut fra det siste tipset ditt, fant jeg en brukbar kandidat. Skal nå jobbe videre på den tråden,takk for hjelp

Annonse

Gjest TerjeH
Skrevet

Fant en norsk sveitsisk og amerikansk, men den norske deltok i 1976 og 1980, og siden du skrev deltager på 1980 tallet, vraket jeg ham. Får prøve han likevel

Antar du har noen bokstaver? Du finner ham både her i NKL under Norsk skihopper, OL-deltager og på SNL.

Terje

Skrevet

Hei dere mine gode hjelpere,nå er jeg her igjen og ber så pent om litt hjelp i riktig retning.

Jeg har kjørt meg helt fast i øverste venstre hjørne.....på fraflyttet fiskevær og jager. Er fiskeværet i nord.sør eller vest ....og jageren, himmel og hav....eller......beina??

mvh.Edy

Gjest TerjeH
Skrevet

Jager er navnet på et skip som rett før krigen tok en tur innom en norsk fjord. Finnes ihvertfall i SNL.

Terje

Gjest TerjeH
Skrevet

Han jeg tenkte på var det ikke, ingen legering passet med navnet hans, men ut fra det siste tipset ditt, fant jeg en brukbar kandidat. Skal nå jobbe videre på den tråden,takk for hjelp

Når det gjelder fiskeværet, skal du helt nord til Finnmark. Finnes også i SNL.

Terje

Innlegg redigert. (04-24-08 22:23)

Skrevet

Hei TerjeH.

Tusen takk for gode tips - det gjorde at jeg fikk til hjørnet. Takk og en riktig god helg til deg og til dere andre x.ord entusiaster.

mvh.Edy

Skrevet

Når det gjelder fiskeværet, skal du helt nord til Finnmark. Finnes også i SNL.

Terje

Innlegg redigert. (04-24-08 22:23)

Har funnet ett fiskevær via DD. men ved å slå opp ordet i SNL og ordnett, kommer jeg kun fram til 2 personer, ingenting om fiskevær, fraflyttet eller ikke. Er jeg helt på jordet? Det er en M og G i ordet, sier ikke hvor

Skrevet

Hei

Kan bekrefte dine bokstaver. Prøv å søk på fiskevær i SNL, Så finner du det nok etter litt leting. Hilsen Egon

• 3 uker senere...

Annonse

Gjest liv margete
Skrevet

Har funnet ett fiskevær via DD. men ved å slå opp ordet i SNL og ordnett, kommer jeg kun fram til 2 personer, ingenting om fiskevær, fraflyttet eller ikke. Er jeg helt på jordet? Det er en M og G i ordet, sier ikke hvor

Denne var ikke grei. Har stoppet opp på "som ligger sør for po". Hadde jeg enda funnet ordet for for mye syre så ...Kan noe hjelpe meg igjen?

Gjest oddbjørn
Skrevet

Hei!

Den syregreia finner du i NKL. Svaret du da får på første delen av ditt spørsmål får du bekreftet i SNL.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...