Gjest donna Skrevet 30. mars 2008 Skrevet 30. mars 2008 Er det noen som kan hjelpe meg? Stikkordet er "Alias 2007". 9 bokstaver. Nest siste er muligen o. Hilsen Donna.
Gjest Odd Egil Skrevet 30. mars 2008 Skrevet 30. mars 2008 Jeg ser at noen har spurt om det samme i forumet på www.brukhodet.no , og der svares det BARNEÅRET !?
Gjest Skjye Skrevet 30. mars 2008 Skrevet 30. mars 2008 Er det noen som kan hjelpe meg? Stikkordet er "Alias 2007". 9 bokstaver. Nest siste er muligen o. Hilsen Donna. Til orientering kan opplyses at FNs internasjonale barneår var 1979 - jeg vil i den forbindelse advare mot å anvende barnaktige innlegg på www.brukhodet.no til kryssordløsningsoppslagsverk. For de løsere som ved egen kryssordkraft absolutt ikke finner ut av dette utspekulerte kryssordhjørne henvises til fasit som kommer i Hobby Kryss nr. 7/08; infantile forhåndsutlegginger av løsningsord til denne oppgave har vi etterhvert sett så meget av på det nevnte nettsted, at nå får nok være nok. Mvh Skjye.
Gjest Odd Egil Skrevet 30. mars 2008 Skrevet 30. mars 2008 Hei Skjye, Jeg trodde da heller aldri at løsningen skulle bli barneåret, noe mine " !? " burde indikere :-)
Gjest margot Skrevet 30. mars 2008 Skrevet 30. mars 2008 Hei Odd Egil, hvis jeg hadde vært en veldig fersk kryssordløser, hadde jeg sannsynligvis ikke skjønt hva du mente med ?! hjørnet var utspekulert, og jeg grublet en stund. jeg har vel også forlengst funnet ut at det er bedre å bruke hodet, enn bruk.hodet.no. Margot
Gjest donna Skrevet 30. mars 2008 Skrevet 30. mars 2008 Er det noen som kan hjelpe meg? Stikkordet er "Alias 2007". 9 bokstaver. Nest siste er muligen o. Hilsen Donna. Hei! Det ble da voldsomt til skriverier på et enkelt spørsmål. Jeg mener det må bli gamleåret. Selvfølgelig kan jeg vente med å se løsningen som kommer i Hobbykryss 7/08, Skjye,men jeg pleier å sende inn, jeg. Er det galt å hjelpe noen da? Du kan jo bare la være å svare. Donna.
Gjest Skjye Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Hei, Donna. Ingen av oss mener det er galt å hjelpe; hva der kan herske en viss uenighet om, er hva slags form slik kryssordhjelp kan tenkes å anta (noen av oss mener at hjelp til selvhjelp er det mest patente) og hvor langt man eventuelt skal gå i retning av å teskje-servere spørrere ordrette fasitløsningsord (Odd Egil har i denne sammenheng ikke gjort noe galt; han kolporterte bare sludderet som allerede var servert på brukhodet). Mitt innlegg var hovedsakelig ment som kritikk av den utbredte ukultur vi finner på www.brukhodet.no, der den primitive kryssord"hjelp" i stor utstrekning består i nettopp det å legge ordrette - det være seg feilaktige eller korrekte - fasitløsningsord ut på nett. Løsningsord som andre løsere har brukt tildels meget av sin tid til å innsirkle er for dem som kostbare klenodier å regne, og det er en hån mot disse løsere å utsette dem for å skulle finne disse samme ord oppdynget i hauger ute på nett, som var det noe verdiløst skrammel hodeløse kryssordforsøplere bare hadde slengt fra seg i forbifarten. Mvh Skjye.
Gjest Donna Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Hei! Det ble da voldsomt til skriverier på et enkelt spørsmål. Jeg mener det må bli gamleåret. Selvfølgelig kan jeg vente med å se løsningen som kommer i Hobbykryss 7/08, Skjye,men jeg pleier å sende inn, jeg. Er det galt å hjelpe noen da? Du kan jo bare la være å svare. Donna. Hei Skjye! Beklager at jeg har fornærmet din superhjerne med et enkelt ord som jeg, hodeløse kryssordforsøpler, desverre ikke klarte å finne på egen hånd og derfor kom i skade for å be om å få det teskje-servert. Hilsen Donna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå