Gjest randi Skrevet 15. mars 2008 Skrevet 15. mars 2008 Nok engang er det konsern som gir meg problemer.Jeg finner et som passer,bortsett fra at det ikke går sammen med 20l,så der står jeg fast.Lurer derfor på om det ikke er konsernet som er "nøtta".Lurer også på om det begynner på en vokal eller en konsonant?Er det bare SNL som er aktuelt leteområde?Ønsker meg litt drahjelp igjen,om noen vil det. mvh Randi
Gjest Aksel Skrevet 15. mars 2008 Skrevet 15. mars 2008 Hei Randi! Konsernet jeg har blitt stående ved ble stiftet i Italia i begynnelsen på 1920-tallet. Oppkalt etter grunnleggeren. Konsernet er særlig kjent for sine klokker, trendy klær og sin parfyme. Lykke til! Vh Aksel
Gjest randi Skrevet 15. mars 2008 Skrevet 15. mars 2008 Tusen takk til deg,Aksel.(Det konsernet burde jeg vel ha funnet,men sånn er det jo av og til.) Nå falt i allefall de siste brikkene på plass i nøtta.Så mange takk!! Randi
Gjest nn Skrevet 15. mars 2008 Skrevet 15. mars 2008 Hei Randi Kanskje du kan gi et hint om enten 1 vannrett, er F riktig som første bokstav? 11 vannrett P???(E,I)?A?E Mvh nn
Gjest randi Skrevet 15. mars 2008 Skrevet 15. mars 2008 Jeg har de samme som deg på 11v,men velg e,ikke i, som femte bokstav.Her må du tenke på noe nærliggende. 1v begynner på en vokal.Hjalp det litt?Randi
Gjest Tiny Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Strever med 1 v. Har: - B - P - - - Kan noen bekrefte at jeg har riktige bokstaver?
Gjest Aksel Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Nok engang er det konsern som gir meg problemer.Jeg finner et som passer,bortsett fra at det ikke går sammen med 20l,så der står jeg fast.Lurer derfor på om det ikke er konsernet som er "nøtta".Lurer også på om det begynner på en vokal eller en konsonant?Er det bare SNL som er aktuelt leteområde?Ønsker meg litt drahjelp igjen,om noen vil det. mvh Randi Hei Tiny! Begge bokstavene stemmer. Løsningen finnes i SNL. Boken er skrevet av en tysk forfatter, født på 1920-tallet. Lykke til - og god påske! Vh Aksel Innlegg redigert. (03-20-08 14:39)
Gjest cs Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Strever med 1 v. Har: - B - P - - - Kan noen bekrefte at jeg har riktige bokstaver? Hvorfor streve med denne? Kilden er rimeligvis Store norske leksikon (SNL). Du bør dermed ha tilgang på denne. Alternativ 1) Du abonnerer på SNL 1) Antar at ordet erindringsbok i en eller annen form står i artikkelen (aktuelle former: erindringsbok, erindringsboka, erindringsboken, erindringsbøker, erindringsbøkene) 2) Du søker med søket erindringsb* (dette søket dekker alle de 5 listede søkene under 1) og du får neppe med deg mye støy = andre ord som begynner på erindringsb 3) Du gjennomleser alle artiklene. For å finne hvor treffet ditt står i artikkelen uten å måtte finlese, kan du benytte funskjonen ctrl+f (hold ctrl-tasten nede og trykk f). Du får da opp en søkedialog. Her skriver du erindringsb og treffet markeres. Normalt skal det likevel være markert, men ved å bruke ctrl-f er du sikker på å finne treffene. Alternativ 2) Du abonnerer ikke på SNL 1) Du antar at svaret på erindringsbok er en boktittel og følgelig er et nøkkelord. 2) Du tar fram nøkkelbindet og leter systematisk gjennom nøkkelordene med de bokstaver du måtte ha som sikre. Ingen av disse alternative metodene bør ta mer enn 15 min., altså ingen grunn til å streve. Lykke til! Innlegg redigert. (03-20-08 14:49)
Gjest Tiny Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Hei Tiny! Begge bokstavene stemmer. Løsningen finnes i SNL. Boken er skrevet av en tysk forfatter, født på 1920-tallet. Lykke til - og god påske! Vh Aksel Innlegg redigert. (03-20-08 14:39) Abonnerer ikke på SNL og forstår ikke hva du mener med nøkkelbind. Imidlertid, takket være opplysning fra Aksel, fant jeg ordet på Google. God påske! hilsen Tiny
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå