Gjest Egon Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Hei Ble omsider ferdig med ukens oppgave, men sitter igjen med en nagende følelse at jeg ikke har riktig løsning. Nederst til venstre på stikkord "sykdom", kan noen bekrefte/avkrefte om denne sykdommen er noe mennesker kan ha? Hilsen Egon
Gjest Skjye Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Hei, Egon. Dette er ikke en menneskesykdom. Løsningsordet finnes som eget oppslagsord i SNL, ordrett definert sykdom. Mvh Skjye.
Gjest Egon Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Hei skjye Takk for opplysningen, da beholder jeg den løsningen jeg har. Hilsen Egon
Gjest randi Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Da lurer jeg på om det fins flere muligheter her.Jeg har fått et ord som finnes under sykdom her i kryssordleksikonet,men som jeg ikke får opp i SNL. Går det an at det kan være rett da?Randi
Gjest Egon Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Hei Randi Om det finns flere løsninger vet jeg ikke, har ikke funnet noen. En liten ledetråd: "Kan påstand være" står ikke i NKL, men bla. i Norsk ordbok og NRO. Egon Rettelse: Ordet står selvsagt her i NKL, men under annet spørreord. Innlegg redigert. (02-27-08 20:46)
Gjest randi Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Hei Egon! Ja,ikke vet jeg hva jeg har av riktige ting nede i det hjørnet der nå.Jeg fant ord for alle stikkordene,men er kjempeusikker ut fra det du skriver. Får klare å holde meg til fasiten foreligger.Har tatt kopi denne gang,så da vil det vel vise seg hvor "langt ut på jordet" jeg har befunnet meg,for jeg har nemlig allerede sendt den inn.(Altfor ivrig fordi "jeg hadde klart" den.) Så da får jeg vente og se. Randi
Gjest punky Skrevet 29. februar 2008 Skrevet 29. februar 2008 Hvis løsningene mine er riktige, står jeg kun igjen med ett ord, nemlig sas. Å sette inn bokst. gir meg ikke noe vettugt i henhold til stikkordet, noe synes å være helt galt. Jeg har: 2.,4. og 6, o-p-k, forbinder det ikke med annet enn flyselskapet eller verbet si
Gjest Egon Skrevet 29. februar 2008 Skrevet 29. februar 2008 HEI P stemmer ikke med min løsning. Du kan vel prøve å søke SAS i SNL. Egon
Gjest punky Skrevet 29. februar 2008 Skrevet 29. februar 2008 Ble så glad for svaret ditt, får sånn lyst til å lete vider
Gjest jsc Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Hei Sliter med øverste venstre hjørne. Fjellrygg: -u-b---u-. Er noe av disse bokstavene riktige?
Gjest Sigurd Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Hei jcs! Dessverre er alle bostavene feil. Det er et egennavn. Mvh Sigurd
Gjest jcs Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Sigurd Takk for tilbakemeldingen, da er den i boks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå