Gå til innhold

mesteren 8

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker meg tips på "kile".Har e som andre og g som nest siste,(?)men det hjelper bare så lite.Skjønner snart ikke hva jeg skal lete på for å finne ut av det,så håper det er noen som vil trå til og hjelpe.Har prøvd flere muligheter vannrett og loddrett i det hjørnet, men det ender alltid med at "kile" er problemet.Et oppgitt sukk fra Randi

Fortsetter under...

Skrevet

Vanskelig hjørne det der. Har ikke fått det hele til å gå i hop, men tror jeg har funnet svaret på KILE i form av noe spiselig.

Har de samme bokstavene.

Terje

Innlegg redigert. (02-25-08 00:23)

Skrevet

Hei TerjeH!

Jeg har også funnet dette spiselige nå,men da detter både redskap og rå ut,så nå vet jeg nesten ikke hva jeg skal gjøre for å få på plass det hjørnet.

Dobbeltsukk.Randi

Skrevet

Sukker med deg alle ganger. Uansett hvordan jeg vrir og vrenger på ordene i dette hjørnet, loddrett og vannrett, så er det ett av ordene som ikke passer. Tror allikevel det vi har funnet på KILE er rett, da det er oppgitt i anførselstegn også dr jeg fant svaret.

Terje

Skrevet

Ja,jeg heller også til det spiselige,men da er det bare et redskap som jeg finner som matcher fjerde bokstav i "kile",og da er rå et dilemma igjen.Til å bli sprø av,dette her.Håper og tror at tempelet jeg har er rett,og jeg finner bare et som passer med svaret på "kile".At det går an å bli så infamt.Eller er det noe "lureri" her?Vet jo aldri med disse kryssordforfatterne.Randi

Skrevet

Det er nok "skålen" som er problemet.-Det brukes veldig i en spesiell høytid.

Dag.

Annonse

Skrevet

Beklager at ofte eller meget vanlig ikke kom med i innlegget.

Dag.

Skrevet

Takk,Dag. Da skjedde det at det ble mer feil i mitt venstre hjørne,for det jeg har kommet frem til på skål er det ikke noe høytidelig over,akkurat.

Nå mister jeg nesten motet.Får håpe den spiselige "kilen" er rett da,slik at jeg kan gå ut derfra.Ja,ja,sånn er det med kryssord,mest som du tror du nærmer deg mål,dukker det opp et "sabla"problemord,og det er bare å starte på`n igjen.

Mvh Randi

Skrevet

Nå hjelper jeg litt for mye.Ikke min stil.-Håper du ikke får feber av bli stukket av insektet.Det er viktig at sirkulasjonen fungerer i kroppen.Jeg vil nødig gå ut av denne diskusjonen som et "best".Øvrige ord burde være vanlige oppslag i div. hjelpemidler.-Lykke til.

Dag.

Skrevet

Hei Dag!

Ja,det var "klasse" over dine tips her,syns jeg. Jeg måtte studere dette nøye før jeg fiksa det,og du overgikk sikkert deg selv,men jeg takker så mye for hjelpa.Kan senke skuldrene og ta fatt på nummer 9 som endelig kom idag.Men bedre sent enn aldri.Ha en fin dag!

Mvh Randi

Skrevet

Takk til Dag.

Nå ser kanskje jeg også lyset i tunnelen. Men kan det ikke da bli en dobbeltløsning på den lange loddrette varen? 1. bokstav K eller M?

Mvh Terje

Skrevet

God kveld,TerjeH!

Kjekt med kryssordvenner som Dag denne gangen.Jeg har det samme som deg på den lange, loddrette varen,og har valgt en av de to.Begge må jo være rett,så da er du også i mål, skjønner jeg.Godt. Har startet opp med nummer 9,og her blir det sikkert nok å bryne seg på.Får håpe man klarer det denne gangen da.

Mvh Randi

Skrevet

Jeg strever med viiastrøket, har R E som 2. og 4., noe må være galt tror jeg da intet vettugt dukker opp

Annonse

Skrevet

Riktige bokstaver. Finnes i Oslo og SNL.

Terje

Skrevet

Takker for hjelpen,men hittil har alt søk innen villastrøk,boligstrøk, strøk, bydel i Oslo vært forgjeves. Ved å sette inn bokstavene i SNL kom det opp 1000 ord, så det får være til i morgen.

Skrevet

Søk i SNL med villastrøk*, og jeg tror du bare får 28 treff. Det håndterer du.

Terje

Skrevet

Klarte ikke å legge meg, siden det var det eneste som gjensto.Har aldri søkt på den måten før, med * etter ordet. Er glad for alt nytt jeg lærer. Takk for hjelpen, nå var det ikke vanskelig å finne svaret. Og nå kan jeg legge meg:)

Skrevet

TerjeH vil nok en gang takke for lærdommen fra deg, har hatt god nytte av den i ettertid

Skrevet

Bare hyggelig.

Sjekk mange tidligere innlegg fra cs. Han har jo drevet rene søkeskolen. Det er der jeg har lært.

Terje

Skrevet

Vet at cs har mange søkertips,men innleggene er så lange at jeg må skrive dem ned, ellers husker jeg ikke alt som blir fortalt.Så alvorlig tar jeg ikke løsning av kryssord, korte tips som det du ga, passer meg ypperlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...