Gå til innhold

Ukens nøtt 8

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne tenke meg tips ang. Lukas,skal det være person eller sted, eller noe helt annet. Skal nest siste bokst. være u eller ø? Stanger hodet mot veggen, takknemlig for hjelp

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg tenkte slik: Antakelig er u-en hyppigst i bruk der nede. Så dukket det opp noe halvglemt fra min barnelærdom. Jeg slo opp i Lukasevangeliet( ganske langt ute).Fant det.

Skrevet

Kunne tenke meg tips ang. Lukas,skal det være person eller sted, eller noe helt annet. Skal nest siste bokst. være u eller ø? Stanger hodet mot veggen, takknemlig for hjelp

Lukas og ø går dårlig sammen.....

Skrevet

Enig med deg cs, men den passet inn under mager, kun derfor tok jeg den med.nå har jeg fått til en 3. variant der, får fortsette i morgen.

Skrevet

punky

Les siste kap. i Lukasevangeliet, og du finner løsningen.

Og det vil passe som "fot i hose" med 14V mager.

om

Skrevet

Hei om, takker for hjelp, i min utgave av Bibelen var ikke Lukasevangeliet nevnt, men via DD fant jeg et navn av interesse, sjekket opp i SNL og der sto det at det forekom i L.E.Om det står i siste kap. vet jeg ikke, men da falt hele hjørnet på plass.Satser derfor på det.

Annonse

Skrevet

punky

om

Har aldri hørt om Bibler (nytestament) uten Lukasevangeliet.

Leste siste kapittel av Lukas i mitt lille nytestament (fra konfirmasjonen), og fant den lille byen som jeg som jeg trodde det var (husket navnet fra Bibelsoga i småskolen).

Skrevet

Hei om, takker for hjelp, i min utgave av Bibelen var ikke Lukasevangeliet nevnt, men via DD fant jeg et navn av interesse, sjekket opp i SNL og der sto det at det forekom i L.E.Om det står i siste kap. vet jeg ikke, men da falt hele hjørnet på plass.Satser derfor på det.

punky

Se etter en gang til. Hvis du ikke finner Lukas i Bibelen/nytestamentet ditt, må det være en fabrikasjonsfeil. Du har 4 evangelier: Matteus, Markus, Lukas og Johannes - i denne rekkefølgen. Jeg tar sjansen på å si at Lukas befinner seg i din Bibel - likevel ??????

om

Skrevet

Kan noen være så snill å hjelpe meg med 3 l.(vitenskap). jeg har A og L som 1. og 3. bokstav. Er disse rett og hvordan kommer jeg videre.

hilsen Zone

Skrevet

punky

Se etter en gang til. Hvis du ikke finner Lukas i Bibelen/nytestamentet ditt, må det være en fabrikasjonsfeil. Du har 4 evangelier: Matteus, Markus, Lukas og Johannes - i denne rekkefølgen. Jeg tar sjansen på å si at Lukas befinner seg i din Bibel - likevel ??????

om

Oppgaven er forlengst ferdig , måtte sjekke bibelen igjen. Slo opp på lukas, fikk henvisning til s.70,men der var 2. mosebok. Bladde videre og kom til det nye testamentet og da var jo lukasevangeliet der, også på side 70. Der ser dere hvor mye jeg har brukt den boken.:)

Gjest Arne Br.
Skrevet

punky

om

Føler at eg stort sett har komme i mål her, med eitt unntak: OPPRØRER - Det kunne vera freistande å tenkja at stikkordet her skulle vera OPPFINNER, men det er vel litt for enkelt tenkt? Viss nokon kunne opplysa om at at ho/han har funne løysinga, leitar eg sjølvsagt vidare med fornya motivasjon!

Arne Br.

Skrevet

Har sendt inn oppgave 8, men har skrevet ned stikkord og svarene mine, men opprører finner jeg ikke som stikkord, men det lyder kjent Enten har jeg glemt å skrive det ned, eller så er jeg blitt blind . V.R eller loddrett?

Gjest Arne BR:
Skrevet

Beklagar so mykje! Innlegget fekk i farten feil adresse - ordet høyrer til Mesterkryss 10

Med helsing,

Arne Br.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...