Gå til innhold

mesterkryss 7

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet seint igang med nr. 7. Trenger noe assistanse fra dere gode hjelpere.

"Spedisjon" er vel et sammensatt ord - trenger hjelp til første ledd

"feiret person" - hvor leter jeg?

Innlegg redigert. (02-22-08 19:21)

Fortsetter under...

Skrevet

Hei sijo!

Det stemmmer, løsningen er sammensatt av to ledd. Det første kan man vel si har en maritim schwung over seg.

Den andre løsningen avdekkes i Ordnett, vel å merke indirekte. Du må der først gå veien om en annen, lignende personkarakteristikk for å finne belegg for stikkordet, som også er gitt en annen formulering.

Lykke til!

Vh

Aksel

Skrevet

Er første, tredje og femte bokstav på den maritime schwungen h,v og e?

Skrevet

Jeg har kommet seint igang med nr. 7. Trenger noe assistanse fra dere gode hjelpere.

"Spedisjon" er vel et sammensatt ord - trenger hjelp til første ledd

"feiret person" - hvor leter jeg?

Innlegg redigert. (02-22-08 19:21)

Hei igjen!

Svaret må bli: Nei, nei og nei. ;-/ H og V eksisterer ikke i min løsning, men E gjør.

Vh

Aksel

Skrevet

Hei sijo!

Det stemmmer, løsningen er sammensatt av to ledd. Det første kan man vel si har en maritim schwung over seg.

Den andre løsningen avdekkes i Ordnett, vel å merke indirekte. Du må der først gå veien om en annen, lignende personkarakteristikk for å finne belegg for stikkordet, som også er gitt en annen formulering.

Lykke til!

Vh

Aksel

Det er fortsatt litt kryptisk for meg. Har bare to bokstaver på "feiret person".

4.bokstav er p og nest siste er s. Gi meg noen flere bokstaver da, please!

Annonse

Skrevet

sijo

"Feiret person" er en flott skikkelse. Den 3. siste er også S. Hvis du kopler disse to S-ene sammen med P ( som er riktig bokstav), vil du snart få mistanke om en løsning, tenker jeg.

Skrevet

sijo

Beklager - det forrige innlegget var en hilsen fra

om

Gjest Anonym hjelper
Skrevet

Jeg tviler på at det finnes en løsning med P som fjerde bokstav i "Feiret person". Med P som femte går det bedre.

Skrevet

anonym

Beklager. Selvsagt 5. bokstav. Enkel telling er ikke alltid så legg. Da ligger det nær å slurve.

om

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...