Gå til innhold

mesterkryss 6

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor leiter jeg etter "ås", "musikk" og "skala"?

Fortsetter under...

Skrevet

Ås finner du i SNL.

Skala finner du i Medisinsk ordbok

Musikk står nok de fleste steder, men kanskje mer som en type musikk.

Terje

Skrevet

Er nok ingen god detektiv. Har funnet ås og skala tror jeg. Musikken har jeg ikke kommet særlig langt med (?i?u?n?). Så sliter jeg med det som vokser i urer og kratt (?e?o?a???) og instrument (???c?s?).

Skrevet

Hvor leiter jeg etter "ås", "musikk" og "skala"?

Hvis det er musikk nederst til venstre du mener, så bør du ikke lete under musikk, men under betegnelsen for det ritualet man utfører når man flytter bena i takt med musikken.

Terje

Skrevet

Så plutselig at jeg hadde valgt en lett utvei for tidsrom. Da jeg søkte og fant et annet alternativ der, gikk plutselig musikken i boks også. Da er det øverste venstre hjørne igjen da! Takk for god hjelp forresten. håper jeg kan hjelpe deg igjen.

Skrevet

Instrumentet finner du i NKL. Vokser i .... tror jeg at jeg fant i SNL ved å spørre avansert med et par av stikkordene.

Terje

Annonse

Skrevet

Ås finner du i SNL.

Skala finner du i Medisinsk ordbok

Musikk står nok de fleste steder, men kanskje mer som en type musikk.

Terje

Har pløyd igjennom med.ordbok, skala: skal nest siste være r eller p?Hvis R er riktig, må jeg finne en annen musikktype, for der hadde jeg en P

Skrevet

Nest siste i skala er ganske riktig R.Jeg lette svært for å finne musikktype,men fant den da omsider.Men det var et "plagsomt" hjørne.Randi

Skrevet

Har pløyd igjennom med.ordbok, skala: skal nest siste være r eller p?Hvis R er riktig, må jeg finne en annen musikktype, for der hadde jeg en P

Tror du må prøve R. Det er vel ikke mange ord på 5 bokstaver i medisinsk ordbok som rimer med skala?

Terje

Skrevet

Er nok ingen god detektiv. Har funnet ås og skala tror jeg. Musikken har jeg ikke kommet særlig langt med (?i?u?n?). Så sliter jeg med det som vokser i urer og kratt (?e?o?a???) og instrument (???c?s?).

Det er kun a som er riktig i de bokstavene du har funnet på vokser i urer og kratt, ser det ut for. Finner du de loddrette ordene,vil du finne dette som vokser i urer og kratt ved å lete i SNL. (_x_x_a_x_) (Blir som i matten: Finn x først,selv om det er vrient.)Randi

Skrevet

Denne var til sijo.Beklager at det ble litt rot.Sent,selv for en kryssordløser.Best å slutte mens leken er god. Randi

Skrevet

Takker for hjelp,har fått musikktypen på plass

Skrevet

Aner ikke hvor jeg har rotet det til i høyre øvre hjørne,men v.r og l.r klaffer ikke sammen. når ås oglidelse klaffer,får jeg trøbbel med bas. Når ås og bas klaffer, finner jeg ikke lidelsen.Ås: skal nest siste være E eller G, eller blir det Y, men da er jeg helt på jordet, det gjelder y-en.

Annonse

Skrevet

Hei

Ingen av dine bokstaver på ås stemmer med min løsning. Tror vi skal til norrøn mytelogi. Egon

Skrevet

Noe er helt galt,får fortsette i morgen. Takk for svar i alle fall

Skrevet

punky

Bokstavene dine er ikke korrekte.

Ta et lite studium av æsene i norrøn mytologi - og start helt på toppen i hierarkiet. Når det gjelder "bas", kan du tenke på jernbanen.

om

Skrevet

Takker for hjelp selv om jeg vet at man bør være "taus" når det gjelder kryssord, Endelig ferdig :)

Skrevet

Hvis det er musikk nederst til venstre du mener, så bør du ikke lete under musikk, men under betegnelsen for det ritualet man utfører når man flytter bena i takt med musikken.

Terje

Nå nærmer innleveringsfristen seg,og til tross for flere gode "hjelpetiltak" får jeg ikke til det øverste venstre hjørnet.

spørsmål:slutter "vokser i."....o.s.v.på ------rot ?

slutter "anstalt" på----- hjem?slutter "musikktype" på -----rapp?

slutter "redskap"på -----kniv?

Jeg er klar over at det er mye forlangt å få svar på alt dette,men å få vite om jeg er helt på jorde,er jo også er svar.Mvh.Kari S

Skrevet

Hei, Kari S.

"Vokser i osv." slutter ikke på -rot.

"Anstalt" slutter på -hjem.

"Musikktype" slutter ikke på -rapp.

"Redskap" slutter på -kniv.

Mvh Skjye.

Skrevet

Nå nærmer innleveringsfristen seg,og til tross for flere gode "hjelpetiltak" får jeg ikke til det øverste venstre hjørnet.

spørsmål:slutter "vokser i."....o.s.v.på ------rot ?

slutter "anstalt" på----- hjem?slutter "musikktype" på -----rapp?

slutter "redskap"på -----kniv?

Jeg er klar over at det er mye forlangt å få svar på alt dette,men å få vite om jeg er helt på jorde,er jo også er svar.Mvh.Kari S

Hei Skjye, takk skal du ha for svar,da skal jeg kaste meg over dette vanskelige hjørnet i morgen tidlig.God natt mvh.Kari S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...