Gå til innhold

Ukens nøtt 5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe meg med konsern, (har 3.bokstav i eller e og 5.bokstav g)? Lurer også på hva som er forseggjort (har 3.bokstav n,e eller k).

Fortsetter under...

Skrevet

hei sijo.

3.bokstav er nok e. Finner det på ordnett.

Konsernet finner du i SNl,g er rett.

Mvh. owe.

Skrevet

Jeg begynner å få tidsnød. Kan noen gi meg litt klarere bekjed om hvordan jeg finner konsernet i SNL? Jeg har søkt på konsern mange ganger,men finner ikke noe.

Gjest anita_m
Skrevet

Du kan jo prøve deg med å søke i SNL med *konsern. Da vil du få opp alle ord som slutter med konsern, dvs du vil få opp konsern som er betegnet næringsmiddelkonsern, finanskonsern, handelskonsern osv.

Eller - om du har nok bokstaver, kan du gå inn på kryssordhjelpen i ordnett - det var her jeg fant ordet... Snarvei kalles det *S*

Lykke til

Anita

Skrevet

Fant nok ut av det. Hadde en mistanke om hva det var, men var ikke klar over stavemåten. Nå står jeg fast på måne og de små og spisse. På måne har jeg a_t__. På "de er små og uten spiss" har jeg c___t_e_e. Er jeg helt på jordet?

Skrevet

Du er helt på rett vei.

Måne fant jeg i SNL, og de små uten spiss/avskårne, i norsk ordbok.

Terje

Innlegg redigert. (02-08-08 23:28)

Annonse

Skrevet

Nå har jeg bare de små uten spiss igjen, og finner ikke løsningen. Har de 4 bokstavene som ble bekreftet i forrige innlegg og har søkt overalt. Svaret skulle finnes i norsk ordbok, men jeg finner det hverken der eller andre steder. Noe gjør jeg galt, men hva ? Har noen et tips så jeg slipper å gi opp på siste ordet ?

Skrevet

Hei, Teie.

TANUMS er garantert kilde til denne kombinasjon, der du finner løsningsordet i entall beskrevet som liten og uten spiss.

Mvh Skjye.

Skrevet

Takk Skjye. Da fant jeg det. Med entallsformen fant jeg det også i norsk ordbok som TerjeH sa, og nå forstår jeg hintet han ga med å skrive avskårne. Dette burde jeg ha klart selv !

mvh teie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...