Gjest TerjeH Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Ser at flere sliter med Mesterkryss 5. Den har jeg gitt opp, men jeg har kommet nesten i mål med nr 6, men ønsker tilbakemelding på ett ord: STOFF, 4 rader opp nedenfra ganske midt på. Der har jeg funnet en dobbeltløsning: 1 er et stoff som finnes i en ganske vanlig grønnsak, 2 er et tøystoff. Kommentarer? Terje
Gjest om Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 TerjeH Ikke gi deg ennå med nr. 5! Fristen for Mesterkryss 5 er ikke før 11.2. Fortsett. Du kan f.eks. spørre etter en eller to sentrale bokstaver som kan bringe deg videre. Her må vi dytte på hverandre .... om
Gjest JAA Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Ser at flere sliter med Mesterkryss 5. Den har jeg gitt opp, men jeg har kommet nesten i mål med nr 6, men ønsker tilbakemelding på ett ord: STOFF, 4 rader opp nedenfra ganske midt på. Der har jeg funnet en dobbeltløsning: 1 er et stoff som finnes i en ganske vanlig grønnsak, 2 er et tøystoff. Kommentarer? Terje Jeg fant tøystoffet etter mye søking i SNL.
Gjest randi Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Ser at flere sliter med Mesterkryss 5. Den har jeg gitt opp, men jeg har kommet nesten i mål med nr 6, men ønsker tilbakemelding på ett ord: STOFF, 4 rader opp nedenfra ganske midt på. Der har jeg funnet en dobbeltløsning: 1 er et stoff som finnes i en ganske vanlig grønnsak, 2 er et tøystoff. Kommentarer? Terje Jeg fant det her på NKL.Har du noen bokstaver er jeg sikker på du finner det.Randi
Gjest Alf Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Jeg fant det her på NKL.Har du noen bokstaver er jeg sikker på du finner det.Randi Hei, Hvordan kan man vite at det er tøystoffet som er riktig? Alt som er stoff må vel kunne godtas, forutsatt at ordene omkring er riktige. Det kommer jo an på om kryssorforfatteren vet eller kontrollerer at det er et stoff. Tøy eller noe annet. Mvh Alf
Gjest TerjeH Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Takk for tilbakemeldinger og oppmuntrende ord. Kanskje kunne innlegget misforstås . Jeg mener å ha funnet stoffet/stoffene. Det jeg mente å si var at med alle de kryssende loddrette ordene på plass kunne blindbokstavene faktisk fylles ut slik at det passet med to forskjellige stoff(er) funnet her i NKL. Terje :-)
Gjest Alf Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Kanskje en som kjenner forfatterens evne til å tenke ang. ord kan si sin mening (uten å nevne selve ordet) Mvh Alf
Gjest Aksel Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Ser at flere sliter med Mesterkryss 5. Den har jeg gitt opp, men jeg har kommet nesten i mål med nr 6, men ønsker tilbakemelding på ett ord: STOFF, 4 rader opp nedenfra ganske midt på. Der har jeg funnet en dobbeltløsning: 1 er et stoff som finnes i en ganske vanlig grønnsak, 2 er et tøystoff. Kommentarer? Terje Hei Alf! Løsningen jeg har kommet frem til blir på webben beskrevet som lettvektet tøystoff med glatt finish, anvendt i klær og bandasjer (fritt oversatt fra engelsk). I SNL finner du en kvalitetssikret norsk beskrivelse... Lykke til! Vh Aksel
Gjest Anonym hjelper Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Det ene av de to aktuelle ordene er et fargestoff, det andre et tøystoff. Sistnevnte kalles ofte bare "stoff" både hos denne (Teigland) og andre kryssordforfattere, mens førstnevnte svært sjelden eller aldri benevnes som annet enn "fargestoff" fullt ut. Fasiten her er med +99% sikkerhet tøystoffet.
Gjest Alf Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Hei, Har funnet det, fått tips. Men skal du ha for opplysningen, alle tips er nyttige. Mvh Alf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå