Gå til innhold

Mesterkryss 5

Anbefalte innlegg

Skrevet

LOKALE: har ?t?e?f?a?l?r? Hva stemmer ikke her?

Fortsetter under...

Skrevet

Hei sijo!

Noe stemmer, noe ikke. T og F hører ikke hjemme i den bokstavrekken. Løsningen er satt sammen av to ledd, uten s-sammenbinding. Første ledd er på 6 bokstaver, og henspiller på en fargeskildring (substantiv). Også annet ledd er et substantiv, som gjerne forbindes med kunstutstilling.

Lykke til!

Aksel

Skrevet

Kan de to leddene til forveksling "rime" på hverandre?

Skrevet

Trenger en hjelpende hånd for å få avsluttet nr 5.

Gjelder STILART: har -e-e-. Er det riktige bokstaver?

Gjest Odd Egil
Skrevet

Første E'en er feil, og løsningen finner du i SNL.

Skrevet

kan noen hjelpe meg med det siste ordet i mestern.....ble dannet i 1930...Det er jo så mangt som kan dannes,også i 1930....så hvor skal jeg lete og hvordan. Takknemlig for svar

mvh.Edy

Annonse

Skrevet

Hei

Fant en kandidat som passet i SNL. Det dreier seg om et politisk parti. God jakt. Egon

Skrevet

"Døde på vei til Moskva,", nederst i høyre hjørne,er -i-o- riktig?Og hvor skal jeg lete.mvh. Kari S

Gjest anita_m
Skrevet

Når forfatteren formulerer spørsmålet på denne måten så finner du det nesten alltid i SNL. Det enkleste er å rett å slett skrive "døde på vei til moskva" og se om du får noe treff. Enkelte ganger må du omformulere litt eller bare søke med deler av spørsmålstillingen f.eks kan du søke med "på vei til moskva" og se hva du får opp. Denne gangen har imidlertid forfatteren sakset orderett fra SNL og svaret bør være greit å finne

mvh ANita

Skrevet

Takk for hjelp,strever i øyeblikket med abonnment på SNL.Mvh Kari S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...