Gjest Sonja Y Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Jeg sliter veeeldig i nederste venstre hjørne. Kan noen hjelpe meg? Er gjel det eneste synonymet på 9 bokstaver i NKL? Hvis det er slik, trenger jeg noen hint for å komme videre. har løst resten av oppgaven, men ofte er det en feil som stopper for videre fremgang. Takk fra meg!
Gjest Skjye Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Hei, Sonja Y. Hjørnet er løsbart med NKLs eneste 9-bokstavers gjel, hvilket skulle være et meget godt og stabilt utgangspunkt for din videre løsningsfremdrift. Mvh Skjye.
Gjest Sonja Y Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Gid det var så vel:) Er det som finnes i Oslo-feltet en bergart?
Gjest Skjye Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Hei igjen, Sonja Y. "Finnes i Oslofeltet" er I SNL beskrevet som mineral. Mvh Skjye.
Gjest jas Skrevet 1. februar 2008 Skrevet 1. februar 2008 Jeg sliter veeeldig i nederste venstre hjørne. Kan noen hjelpe meg? Er gjel det eneste synonymet på 9 bokstaver i NKL? Hvis det er slik, trenger jeg noen hint for å komme videre. har løst resten av oppgaven, men ofte er det en feil som stopper for videre fremgang. Takk fra meg! Hei Står igjen med KONGE i nr 4. Tror det er -J--i- ??? Noen som er enige i det?
Gjest om Skrevet 1. februar 2008 Skrevet 1. februar 2008 jas Jeg forutsetter at løsningen har 5 bokstaver, og ikke 6 som du antyder. I tilfellet har du -I som siste bokstav ?? -I kan være riktig bokstav (norrønt) , eller -E. Det spørs hvilken variant av språket du bruker. Skal vi skrive kongenavnet i dag, vil vi vel foretrekke -E. Skjønt løsningen er ikke det korrekte navnet på kongen - men en litterær variant. om
Gjest jas Skrevet 1. februar 2008 Skrevet 1. februar 2008 Takk for svaret! Sorry, -j-i-, er det jeg har. Er j'en feil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå