Gå til innhold

Ukens nøtt nr. 3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter femdeles med 1 vr. og 2 lr. selv etter "Anonym hjelper"s utmerkede rettledning. Selv med mine 3 sikre (?) bokstaver finner jeg ikke måne, og jeg har 2 ganger gått igjennom de 75 alternativene til konsern uten å finne løsningen ! Kan noen gi meg et hint om hvordan og hvor jeg skal søke for å finne måne ?

Fortsetter under...

Skrevet

Måne finner du under planeter i tabell/oversikt. Konsern finner du under økonomi/næringsliv i tabell/oversikt. Begge i SNL´s nøkkelbind.

Erik

Gjest Anonym hjelper
Skrevet

Jeg sliter femdeles med 1 vr. og 2 lr. selv etter "Anonym hjelper"s utmerkede rettledning. Selv med mine 3 sikre (?) bokstaver finner jeg ikke måne, og jeg har 2 ganger gått igjennom de 75 alternativene til konsern uten å finne løsningen ! Kan noen gi meg et hint om hvordan og hvor jeg skal søke for å finne måne ?

Av en eller annen grunn er tabellen over måner på oppslagsordet "måne" ekstremt sparsommelig, og ikke til hjelp i dette tilfellet. En utfyllende tabell finnes under et annet nærliggende oppslagsord innen astronomiens verden.

Konsernet er også listet opp i en tabell. Akkurat som med månen, er denne tabellen ikke å finne der man først vil finne det naturlig å lete - oppslagsordet "konsern", men under et tilsvarende, nærliggende oppslag.

Skrevet

Takk til Erik og Anonym hjelper for god veiledning. Dette med tabeller var nytt for meg, så nå lærte jeg noe nytt - igjen. Og oppgaven er løst.

Ble abonnent på elektroniske hjelpemidler på senhøsten, og alt jeg kan om søking har jeg lært av cs i Nyttige linker og andre hjelpere her i forumet.

Flott at ekspertene gir av sin tid og sine kunnskaper til oss "grønne" som

gjerne vil lære.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...