Gjest pe-inge Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 1. vannrett. Med utgangspunkt i (levde i det 6.årh.f.kr.)har jeg søkt på alle tenkbare måter, og med alle formuleringer jeg kan komme, på uten resultat. Jeg står igjen med spørsmålet om "vesenet" i det hele tatt har levd og om det er søkbart. Jeg er meget takknemlig om noen vil gi meg et hint: Mvh. hilsen pe-inge Innlegg redigert. (01-04-08 15:01)
Gjest om Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 pe-inge Nå snakker du ikke om Ukens nøtt nr. 1/08. om
Gjest pe-inge Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Hei om! Takk for rettelsen. Det er selvfølgelig nøtt nr. 2 Mvh. pe-inge
Gjest Svein Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 1. vannrett. Med utgangspunkt i (levde i det 6.årh.f.kr.)har jeg søkt på alle tenkbare måter, og med alle formuleringer jeg kan komme, på uten resultat. Jeg står igjen med spørsmålet om "vesenet" i det hele tatt har levd og om det er søkbart. Jeg er meget takknemlig om noen vil gi meg et hint: Mvh. hilsen pe-inge Innlegg redigert. (01-04-08 15:01) Du har rett i din antagelse om at løsningsordet ikke er direkte søkbart i SNL ved å bruke xord-makerens formulering av årstallet, men det dreier seg om en greker...
Gjest Elna Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Tenkte jeg skulle gå den møysommelige veien i SNL og prøve meg frem år for år.Men sjette århundre (f.Kr.)er jo ikke det samme som 600-tallet (f.Kr.). Hadde det vært etter Kr.,så hadde det vært fra år 500 til 599.Men når det er på den andre siden av null lurer jeg på om det da kan være fra 799 (f.Kr.) til 700 f.Kr.Hadde vært greit å få klarlagt dette før jeg begynner den møysommelige år-for-år-jobben for å finne denne grekeren.Takker for svar.
Gjest Erik Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Tror nok du skal på 500-tallet, det 1. århundre går vel fra år 1.f.kr til år 99 f.kr. osv. Du finner det nok. Liten nøtt den der. Lykke til Mvh Erik
Gjest Nann Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Målemetode (fork.),hvor bør jeg søke ? Har gått gjennom flere tusen forslag ute på nettet uten å finne denne forkortelsen.Heller ikke har jeg funnet noe på SNL eller ordnett.
Gjest Aksel Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 1. vannrett. Med utgangspunkt i (levde i det 6.årh.f.kr.)har jeg søkt på alle tenkbare måter, og med alle formuleringer jeg kan komme, på uten resultat. Jeg står igjen med spørsmålet om "vesenet" i det hele tatt har levd og om det er søkbart. Jeg er meget takknemlig om noen vil gi meg et hint: Mvh. hilsen pe-inge Innlegg redigert. (01-04-08 15:01) Hei Nann! Kilden til løsningen er http://www.ordnett.no/ordbok.html, nærmere bestemt "Medisinsk ordbok". Vh Aksel
Gjest Elna Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Tenkte jeg skulle gå den møysommelige veien i SNL og prøve meg frem år for år.Men sjette århundre (f.Kr.)er jo ikke det samme som 600-tallet (f.Kr.). Hadde det vært etter Kr.,så hadde det vært fra år 500 til 599.Men når det er på den andre siden av null lurer jeg på om det da kan være fra 799 (f.Kr.) til 700 f.Kr.Hadde vært greit å få klarlagt dette før jeg begynner den møysommelige år-for-år-jobben for å finne denne grekeren.Takker for svar. Endelig fant jeg løsningen på grekeren.Takk til Erik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå