Gå til innhold

Mesterkryss 52

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har problemer med "Brukes av skomakeren", (helt øverst, litt over midten). Jeg har *t*s*u*r* Er noen av disse riktige, egentlig ?? Håper noen kan hjelpe meg.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har forandret bokstavene mine i "Brukes av skomakeren" : *t*k*j*r*

Er dette bedre ?

Skrevet

Jeg har problemer med "Brukes av skomakeren", (helt øverst, litt over midten). Jeg har *t*s*u*r* Er noen av disse riktige, egentlig ?? Håper noen kan hjelpe meg.

Hei, Elin.

Dette er meget bedre.

Løsningsordsammensetningen står udefinert i Tanums og befinner seg noe mer detaljert forklart blant de 150 treff "All tekst"-søk med SKOMSPR (som indikerer at vi har med skomakerfaglige ord å gjøre) avføder i NRO i Ordnett.

Mvh Skjye.

Innlegg redigert. (01-04-08 03:47)

Skrevet

Hei, Skjye ! Hvor hen skal jeg søke med SKOMSPR ? Jeg har nettopp kjøpt snl, og er veldig uerfaren med denne. Jeg har også Norsk og Medisinsk ordbok.

Skrevet

Hei igjen, Elin.

Nettstedet der jeg mente du skulle kunne finne løsningsordet ved å søke med SKOMSPR i "All-tekst"-søk, er Kunnskapsforlagets ORDNETT på internett.

Dersom du har basisabonnement til Ordnett vil jeg formode at NRO (Norsk Riksmålsordordbok) herunder er innlemmet, og at løsningsordet således skulle befinne blant de allerede nevnte 150 treff.

Med den løsningsvilje du legger for dagen vil jeg imidlertid for denne ene gangs skyld gi deg en noe mer lettvint vei til mål enn jeg ellers ville gjort:

Skriv _T_K_J_R_ i søkefeltet i ORDNETT, velg OPPSLAGSORD, og klikk SØK.

Mvh Skjye.

Skrevet

Hei !

Takk for hjelpen, men jeg klarte ikke å finne det på den måten. Men jeg vet det nå, hva det er.

God helg !

Annonse

Gjest kari S
Skrevet

"del av port",øverst til venstre,er det jeg har igjen,men står helt fast.

Har: -i-p---i-,hva er galt? På forhånd takk ,mvh Kari S

Gjest Sigurd
Skrevet

Hei kari S!

Her er det snakk om sportsutstyr :-)

Mvh Sigurd

Gjest kari s
Skrevet

hei Sigurd,takk for hjelp,jeg fant ut av det og trodde alt var klart men oppdaget "renner østover" med mangler,befinner svaret seg i vårt nordligste fylke? mvh.Kari S.

Skrevet

Kari S

Jeg satser på å foreslå at løsningen finner du i det nordligste fylket i Midt-Norge.

om

Gjest Kari S
Skrevet

Hei om,takk for det,da er det bare å løpe til nærmeste postkasse.Mvh.Kari S.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...