Gjest Elin Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Kan noen være så snill å hjelpe meg ? Jeg kommer ingen vei i øvre halvdel til venstre. i 3 loddrett har jeg kun en bokstav, og det er den nest siste ; A. Er den riktig? Jeg har sittet i 6 timer med 1, 11 og 13 vannrett, og med 2, 3 og 4 loddrett. Stemmer det at i 11 vannrett er E siste bokstav og V tredje siste? Kan noen gi meg 3. bokstav i 11 vannrett og 3. bokstav i 13 vannrett ? Hjelp, jeg er så sliten !
Gjest Skjye Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Hei, slitne Elin. 3 loddrett: Din A er riktig. 11 vannrett: Dine to bokstaver er riktige - løsningsordet står udefinert i TANUMS og noe bedre forklart i NRO (Norsk Riksmålsordbok); dersom du har tilgang til Ordnett finnes ordet blant de 28 tilslag søket "på trær" (husk " før og etter søkestreng) i fritekst = "All tekst" gir i NRO. De to siste bokstaver du etterspør gir jeg deg ikke fordi det ville være i overmål å forenkle et kryssordhjørne som er ment å være nokså vanskelig, men igjen: Løsningsordet til 2 loddrett er eget oppslagsord i NRO, og befinner seg blant de 123 treff søket "i havet" gir ved "All tekst"-søk i Ordnett. Bare slit videre, Elin: Etter det skikkelig slitelige slit kommer de skikkelige lykkelige løsinger. Mvh Skjye.
Gjest Elin Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Takk for at du gav meg noen hint, men jeg kommer dessverre ikke videre. Jeg har ikke tilgang til de diverse hjelpemidlene. Denne oppgaven klarer jeg nok ikke uten noen flere bokstaver. Jeg ønsker deg et riktig godt nytt år ! Hilsen Elin
Gjest Skjye Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Hei igjen, slitne Elin. Dessverre er det nok kryssordverdenen slik, at man trenger mer enn en eller to ordbøker for å løse oppgaver som Ukens Nøtt og Mesterkryss: Jeg anbefaler deg å skaffe tilgang til følgende: Fremmedordbok blå ordbok Medisinsk ordbok Norsk ordbok Norske synonymer SNL (Store norske leksikon) Tanums Med disse godbiter ønsker jeg også deg et godt nytt (og forhåpentlig slitent) nytt kryssordår. Mvh Skjye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå